17år o bänkar snart 300 !!!

Home Forums Styrkehörnan 17år o bänkar snart 300 !!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 114 total)
  • Author

helt klart imponerande vikter, men jag själv skulle aldrig vilja se ut så, men lite styrka skulle jag gärna tagit av honom =)

polaren wrote:
    Blev du så arg att du var tvungen att kalla honom för fjant? Vem är det som är en fjant egentligen

Såvitt jag vet är hans personliga rekord 232,5kg på tävling, så egentligen får han inte ut mer än 42,5kg om man ska vara petig, en normal skillnad när man är uppe på dom vikterna.

Nej blir ibland störd på hans kommentarer.:) Jag har alltid rätt:nod

mSJÖDIN wrote:
    Blir du störd får något så ”fjantigt” bör du verkligen se över dina porblem.

skojjade bara du e schysst:emo-thumb

Sjukt :O

säger bara Bill Kazmaier, 300 kg i bänk utan tröja på tävling, förste någonsin över 1100 kg sammanlagt på tävling och detta var på 70-talet och även detta utan någon sorts bänk-tröja eller ”knäböjsdress”, 15 reps på 330lbs(ca 150kg) i stångcurl, vann styrkelyfts-vm som 25-åring gick sedan över till wsm och vann tre år i rad i början på 80-talet fick sedan inte vara med under ett flertal år för han var för överlägsen och för de som bryr sig var han i en helt okey form när dessa bedrifter utfördes

1. Vilken tävling gjorde han över 1100 kg ? Vad jag vet så är hans bästa resultat 1100 jämnt.

2. Om jag inte minns fel så använde han en Marathon böjdräkt, årminstone 1983 (skall dubbelkolla efter att jag packat upp filmen efter flytten). Knälindor var också något som användes.

3. Han är i helt ok form fortfarande för en 53-åring.

/the_PL_man

matte79 wrote:
    säger bara Bill Kazmaier, 300 kg i bänk utan tröja på tävling, förste någonsin över 1100 kg sammanlagt på tävling och detta var på 70-talet och även detta utan någon sorts bänk-tröja eller ”knäböjsdress”, 15 reps på 330lbs(ca 150kg) i stångcurl, vann styrkelyfts-vm som 25-åring gick sedan över till wsm och vann tre år i rad i början på 80-talet fick sedan inte vara med under ett flertal år för han var för överlägsen och för de som bryr sig var han i en helt okey form när dessa bedrifter utfördes

Jag var inne på bodybuilding.com och läste en artikel av Curtis Dennis Jr som framförde att hans lyft på 661 lps i bänkpress var innan tröjornas tid, sedan stämmer det självklart att det var exakt 1100 som han lyfte totalt och inte över som jag skrev tidigare, uppmärksamt och bra påpekat! Har du någon mer info om honom? På samma sida som jag refererade till ovan står det även att han gjorde 15reps på 330lbs(=150kg) i curls det låter helt otroligt samt att han var den första som lyfte all fem MacGlashen stenarna och ”the thomas inch dumbell”( någon som kan förklara i lekmannatermer vad de här två sista bedrifterna innebär). Det mest imponerande med allt detta var att han inte tränade så mycket på var och en av dessa bedrifter

LIte mer info: knäböj:925/1reps 410/3reps marklyft:410/1reps bänkpress:290/3reps och all detta utan någon dräkt eller bänktröja!

Knäböjen ovan står självklart i pounds och blir ca 420kg

Nja, knäböjen utfördes med böjdräkt (Marathon) lindor & bälte om jag inte missminner mig.

Sedan skall man komm ihåg att många av ”gårdagens” bänkar aldrig skulle blivit godkända idag, eftersom bedömningen har skruvats åt.

Ex vis sjönk man förr ner lite i bröstet, och tryckte sedan på med hela kroppen. Kommer ihåg när Anders ”Bamse” Nilsson gjorde exakt på det sättet ca -00, och då underkändes i två av tre lyft pga ”onormal satsning”.

Bill förstörde ena bröstmuskeln under en strongmantävling när han böjde en järnstång, och därefter belv bänken aldrig vad den varit (jmf -79 och -83).

/the_PL_man

matte79 wrote:
    LIte mer info: knäböj:925/1reps 410/3reps marklyft:410/1reps bänkpress:290/3reps och all detta utan någon dräkt eller bänktröja!

På den sida jag hämtade från stod det utan dräkt men med lindor, märk att detta inte är från någon tävling utan träning. Har en fråga till dig, såg i en wsm tävling att han drog 510kg i kronlyft och detta relativt lätt, vet du vad rekordet i denna lyftform är?

Lite artiklar på nätet om Kazmaier:
    [http://www.burlingtonwrestling.com/HallofFameInductees.html http://www.burlingtonwrestling.com/HallofFameInductees.html%5D
    [http://keithpayne.homestead.com/KAZ.html http://keithpayne.homestead.com/KAZ.html%5D

/the_PL_man

matte79 wrote:

han gjorde 1100 kg totalt och det var i början på 80- talet typ 81. 15 reps på 150 i stångcurl vet jag inte riktigt om jag ska tro på även om han var riktigt stark i armarna och han är en av mina favoriter. hans bänk på 300 kg var grym och han hade förmodligen gjort mer också om han inte hade skadat sig.

men glöm inte Jim Williams bänk på 675 lbs(306+ kg) gjort 1972. Jon Cole 1077 kg sammanlagt 1972 vägandes en bit över 128 kg. utan tröja och förmodligen utan dräkt i knäböj men lindor fanns även om det inte är i klass med de som finns nu.. Cole hade lätt kunnat göra 1040+ kg helt RAW. en av de absolut bästa någonsin!

Hmm, sidan som tråden började handla om finns inte kvar?

Jim Williams lär ha använt armbågslindor vid det lyftet(vilket inte är tillåtet idag).

-81 vid USPF Nationals (om jag inte minns fel) gjorde Kazmaier 402-300-380=110.

Jon Cole var grym.

/the_PL_man

rinse wrote:
    han gjorde 1100 kg totalt och det var i början på 80- talet typ 81. 15 reps på 150 i stångcurl vet jag inte riktigt om jag ska tro på även om han var riktigt stark i armarna och han är en av mina favoriter. hans bänk på 300 kg var grym och han hade förmodligen gjort mer också om han inte hade skadat sig.

men glöm inte Jim Williams bänk på 675 lbs(306+ kg) gjort 1972. Jon Cole 1077 kg sammanlagt 1972 vägandes en bit över 128 kg. utan tröja och förmodligen utan dräkt i knäböj men lindor fanns även om det inte är i klass med de som finns nu.. Cole hade lätt kunnat göra 1040+ kg helt RAW. en av de absolut bästa någonsin!

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 114 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.