17år o bänkar snart 300 !!!

Home Forums Styrkehörnan 17år o bänkar snart 300 !!!

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 106 through 114 (of 114 total)
  • Author
    the_PL_man wrote:
    Jim Williams lär ha använt armbågslindor vid det lyftet(vilket inte är tillåtet idag).

-81 vid USPF Nationals (om jag inte minns fel) gjorde Kazmaier 402-300-380=110.

Jon Cole var grym.

/the_PL_man

402+300+380 är väl 1082? 😮
    eller har jag fel? Det här är ju inte riktigt min grej… men det var bara en tanke. :

gick lite fort, skall vara: 420-300-380=1100

/the_PL_man

JonasL wrote:
    402+300+380 är väl 1082? 😮
    eller har jag fel? Det här är ju inte riktigt min grej… men det var bara en tanke. :

Yeah Vilken Grabb!!! Stroooong!!!!!

the_PL_man wrote:
    Jim Williams lär ha använt armbågslindor vid det lyftet(vilket inte är tillåtet idag).

-81 vid USPF Nationals (om jag inte minns fel) gjorde Kazmaier 402-300-380=110.

Jon Cole var grym.

/the_PL_man

jo jag vet men seriöst vem bryr sig. vad kan det ha gjort på hans resultat? han hade inga handledslindor åtminstone..

det var då ja.

japp Cole är helt bortglömd. inte mkt snack om honom nu för tiden. men helt klart en av de bästa genom tiderna.

Kazmaier använde nog (enligt mitt minne, även om det svikit någongång) en Marathon-dräkt. Vad jag vet innehade han inte någonsin världsrekordet i marklyft (men det kan vara fel). Hade han det så var det högst 405 kg, för Lasse Norén hade det efter detta länge på 406 kg. Men Kazmaier var förstås ändå en av de allra bästa styrkelyftarna genom tiderna.

Jim Williams använde armbågslindor. Hur mycket hjälp han fick av dem vet jag inte.

Läste på en annan sida angående hans 15-reppare på 150kg i stångcurl och där stod det att han utförde 12-rep på denna vikt. Det är ju helt otroligt oftast brukar man som styrkelyftare koncentrera sig på dessa lyft endast.
    Hans bästa marklyft var på 907lbs(=412kg) och bästa böj på 925lbs(=420kg) men om dessa var på tävling,träning eller uppvisning vet jag ej men lyften som hans rekord står hos flera olika källor. Han är nu kommentator på ESPN:s WSM-tävlingar och hans kommentar om Pudzianowski är bara så skön,”En kille som bara gjorde några reps på 300 i knäböj kan aldrig kalla sig världens starkaste man”
    Har även en fråga som jag har ställt innan, vet någon vad rekordet i kronlyft är? Kazmaier lyfte 510 kg på en WSM-tävling som finns på youtube och det såg ganska lugnt ut.

Läste på en annan sida angående hans 15-reppare på 150kg i stångcurl och där stod det att han utförde 12-rep på denna vikt. Det är ju helt otroligt oftast brukar man som styrkelyftare koncentrera sig på dessa lyft endast.
    Hans bästa marklyft var på 907lbs(=412kg) och bästa böj på 925lbs(=420kg) men om dessa var på tävling,träning eller uppvisning vet jag ej men lyften som hans rekord står hos flera olika källor. Han är nu kommentator på ESPN:s WSM-tävlingar och hans kommentar om Pudzianowski är bara så skön,”En kille som bara gjorde några reps på 300 i knäböj kan aldrig kalla sig världens starkaste man”
    Har även en fråga som jag har ställt innan, vet någon vad rekordet i kronlyft är? Kazmaier lyfte 510 kg på en WSM-tävling som finns på youtube och det såg ganska lugnt ut.

stahlberg wrote:
    Kazmaier använde nog (enligt mitt minne, även om det svikit någongång) en Marathon-dräkt. Vad jag vet innehade han inte någonsin världsrekordet i marklyft (men det kan vara fel). Hade han det så var det högst 405 kg, för Lasse Norén hade det efter detta länge på 406 kg. Men Kazmaier var förstås ändå en av de allra bästa styrkelyftarna genom tiderna.

Jim Williams använde armbågslindor. Hur mycket hjälp han fick av dem vet jag inte.

dräkt hade han. han hade också VR i marklyft på 402,5 kg som sedan Norén slog med 403 kg. Kazmaier gjorde sen på en uppvisning ca 410 kg men det var inte i en tävling.

Jim Williams ska ha bänkat runt hans topp vikt även utan armbågslindorna enligt sig själv och några andra stora namn från 70 talet.

Fighterbabe wrote:
    Länken funkar inte för mig… Är den sidan borttagen?

[http://janirainela.kapsi.fi/Harjoitus%20videoita/Training%20Videos.htm http://janirainela.kapsi.fi/Harjoitus%20videoita/Training%20Videos.htm%5D

Viewing 9 posts - 106 through 114 (of 114 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.