2-3 pass samma muskelgrupp på en dag

Home Forums Styrkehörnan 2-3 pass samma muskelgrupp på en dag

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Jag undrar om jag pressar samma muskelgrupp lite extra om 2-3 pass om dagen. Borde jag inte öka i styrka snabbare då jag pressa dom mer? Eller är det helt bortkastad tid?

2-3 pass per dag? Det är på tok för mycket.

Mer är inte alltid bra.

beciec wrote:
    Jag undrar om jag pressar samma muskelgrupp lite extra om 2-3 pass om dagen. Borde jag inte öka i styrka snabbare då jag pressa dom mer? Eller är det helt bortkastad tid?

Träna samma muskel 2 ggr om dagen skapar bara överträning och skador. En muskel skall vila minst 48 timmar mellan varje pass för att få vila och återhämta sig och växa.

2 pass i veckan på samma muskelgrupp däremot är bra om man vill öka någon muselgrupp lite mer=)

Vet för bra om om man kunde göra så suck… fick en idè om man stressade muskelen mer som att köra tungt 1 pass och lätt nästa under samma dag. Givetvis vila redigt sen. Som rygg 3-4 tunga övningar sen 3-4 lätta övningar eller olika övningar på förmiddagen och eftermiddagen…. mer så jag tänkte. Just för att pressa lite extra där man ligger efter…

Borde kanske funka =)

du ska absolut inte träna flera pass per dag. nyckeln till framgång ligger i vilan inte i själva träningen. kör inte för ofta , beroende på belastning så ska du vila olika mycket, 6-8 reps=en vecka vila,10-12=fema dagar vila,15+=2 til l3 dagar vila

om du vill ha både styrka och volym ska du träna pyramidträning 1 gång i veckan.

ex bänkpress
    1×12
    1×10
    1×8
    1×6
    1×10

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.