- This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Styrkehörnan › 2-3 pass samma muskelgrupp på en dag
Jag undrar om jag pressar samma muskelgrupp lite extra om 2-3 pass om dagen. Borde jag inte öka i styrka snabbare då jag pressa dom mer? Eller är det helt bortkastad tid?
2-3 pass per dag? Det är på tok för mycket.
Mer är inte alltid bra.
Träna samma muskel 2 ggr om dagen skapar bara överträning och skador. En muskel skall vila minst 48 timmar mellan varje pass för att få vila och återhämta sig och växa.
2 pass i veckan på samma muskelgrupp däremot är bra om man vill öka någon muselgrupp lite mer=)
Vet för bra om om man kunde göra så suck… fick en idè om man stressade muskelen mer som att köra tungt 1 pass och lätt nästa under samma dag. Givetvis vila redigt sen. Som rygg 3-4 tunga övningar sen 3-4 lätta övningar eller olika övningar på förmiddagen och eftermiddagen…. mer så jag tänkte. Just för att pressa lite extra där man ligger efter…
Borde kanske funka
du ska absolut inte träna flera pass per dag. nyckeln till framgång ligger i vilan inte i själva träningen. kör inte för ofta , beroende på belastning så ska du vila olika mycket, 6-8 reps=en vecka vila,10-12=fema dagar vila,15+=2 til l3 dagar vila
om du vill ha både styrka och volym ska du träna pyramidträning 1 gång i veckan.
ex bänkpress
1×12
1×10
1×8
1×6
1×10
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY