353kg i bänk av Fredrik Svensson…

Home Forums Styrkehörnan 353kg i bänk av Fredrik Svensson…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 45 total)
  • Author
    CSF6 wrote:
    Hej Fredrik!

Tänkte bara gratulera till dig, det var mycket bra jobbat!! 353 kg låter helt otroligt!
    Vill fråga om att du har testat Titan Fury också. Så som jag vet kör du utan hög brygga. Varför just F6 kör du med? Jag har hög brygga heller och vikten kommer ner men det brukar gå lite mot magen på sista 2-3 cm, (jag har också F6). På sista 2-3 cm brukar jag känna ett stopp. Då slappnar man av lite men vikten går mot magen direkt. Varför är det så? Har jag fel tröja på mig eller vikten är för liten helt enkelt? Tror du att jag ska testa Fury också?

Mvh!

Tack. Var flera år sedan jag körde med fury men när F6 kom kändes den lite bättre. Gäller att göra allt för att bryta imot sista cm och om det går är det lättare om man försöker ha lite fart i det läget. Ju längre lyftväg man har ju svårare är det tyvär…

bänkpress wrote:
    Vad tar du utan tröjja då? det är mest intressant?

Inte om man tävlar i bänk, då är tröjan detsamma som skor för en löpare.
    Själv har jag oxå svårt för grejen med tröja, tycker det vore bättre om alla lyfte utan.
    För dom lyftare jag känner säger att tröjan bara ökar vikten, inte skaderisken eller något sådant.

Som sagt så vore det kul endå att veta vad ditt personliga är raw, stämmer det att du för några år sedan utmanade samuelsson i bänkpress?

Jag har som mest på träning gjort 255kg det var några år sedan. Jag tränar nästan aldrig tungt utan tröja all tung träning sker med tröja eftersom det är så man tävlar.

Jag har aldrig utmanat Samuelsson i bänk. Men jag har sagt att är han så stark som han påstår borde han vara med och tävla. Han påstår att han gjort 310kg utan tröja det tror inte jag för en sekund på. Men därimot tror jag han är väldigt stark i bänk.

Fan vad schysst! Grattis!~

bänkpress wrote:
    255kg respekt RAW är det enda som impar på mej och dom mesta jag känner egna styrkan är den som är den riktiga styrkan…

100kg mer med en tröjja what’s the point? not your own strenght dude…

Du har helt rätt: 353 kg med tröja är inte alls imponerande! :|
    Tröjan går ut själv och lyfter 100 kg själv såklart… Ärligt talat det vore riktigt kul om du skulle börja tävla och visa till alla hur bra du är med tröja. För att vi hörde att du är mycket bra utan tröja. Jag har sett en film när du klarar 210 kg på smith maskin. Du är en riktig talang kanske och kan slå allihopa med tröja.
    Jag vore verkligen imponerad om du skulle tävla och slå rekordet i -110 klass med tröja. Dopingtestet klarar du såklart för att jag skulle aldrig kunna tänka mig att en sådan kille som tycker att tröjan är fusk skulle dopa sig och FUSKA. Egna styrkan forever! :up:

Det är ganska kul att de flesta som kritiserar utrustning aldrig testat själva.

anders172 wrote:
    Det är ganska kul att de flesta som kritiserar utrustning aldrig testat själva.

Världsmästaren är inte imponerande! :P Bara egna styrkan på gymmet! :D

bänkpress wrote:
    What ever! sjunker inte till din nivå!
    Gummitröjjor gummidräkter har inget i STYRKESPORT att göra PUNKT!

Och nej hans rekord är icke imponerande med tröjja inte egen styrka end of story.. skriver inget mer vill inte ha mera osämja…

GUMMITRÖJJOR :nod:nod:nod

Sanslösa vikter och grattis Fredrik!

Håller dock helt med Bänkpress om att vansinnet med dräkter/tröjor inom styrkelyft gått för långt. Det är på lång sikt ungefär lika ”bra” för styrkelyftsporten som kemikalierna är för byggning.

Även om man lyfter mer med tröjan så måste man ju lägga ner en hel del träning för att kunna få ut mycket av den.

Fredrik Svensson wrote:
    Jag har som mest på träning gjort 255kg det var några år sedan. Jag tränar nästan aldrig tungt utan tröja all tung träning sker med tröja eftersom det är så man tävlar.

Jag har aldrig utmanat Samuelsson i bänk. Men jag har sagt att är han så stark som han påstår borde han vara med och tävla. Han påstår att han gjort 310kg utan tröja det tror inte jag för en sekund på. Men därimot tror jag han är väldigt stark i bänk.

Han gjorde 2a på 270 för något år sedan och det finns det film på, jag själv är också skeptisk till att han tar så mycket som han säger men det kan ju vara sant.

Va e det för fel på folk? Killen har lyft 353 kg – Stora gratulationer !, han tävlar i bänkpress, ska han skita i tröjan o tävla mot alla andra som har tröjor ? What´s the point? I varje sport tar man ju fram utrustning som ska hjälpa atleten att nå bättre resultat, varför skulle det va olikt i Powerlifting?

Förstår inte det här oändliga nerskitandet av trådar och hackande på atleter som lyckas. Killen har ju lyft mest i sin klass i världen, gratulera han o ge beröm annars behåll eran skit för er själva. O ni som gnällt tror inte ni bänkar mer än han RAW heller för den delen.

Peace

Tack för dom som gratulerat.

Jag tävlar med tröja som alla andra mitt fokus är att lyfta mycket med tröja inte RAW. Faktum är att jag istort sett lagt ner all RAW träning och kör bara med tröja. Min RAW träning består av lite lätt uppvärmning innan tröjan åker på. Så att jämföra mitt RAW resultat nu är ganska ointressant eftersom jag inte satsar på det.

Oavsett vem det är är det ju konstigt att inte impas av ett resultat som är högre än nån annan människa har öppnåt. 353kg är i SL-bänk WR i enbart bänk är 360kg så jag har en bit kvar till det. Ska ge det ett försök hoppas jag inom en inte alltför lång framtid.

Fredrik Svensson wrote:
    353kg är i SL-bänk WR i enbart bänk är 360kg så jag har en bit kvar till det. Ska ge det ett försök hoppas jag inom en inte alltför lång framtid.

Vem innehar det rekordet?

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 45 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.