353kg i bänk av Fredrik Svensson…

Home Forums Styrkehörnan 353kg i bänk av Fredrik Svensson…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 45 total)
  • Author
    Jockepettersen wrote:
    Han gjorde 2a på 270 för något år sedan och det finns det film på, jag själv är också skeptisk till att han tar så mycket som han säger men det kan ju vara sant.

Det har jag oxå sett, men det är inte i närheten av ett godkänt lyft.
    Tröja eller inte är en smaksak, men sålänge dom är tillåtna kommer alla vara tvungna att ha dom för att konkurera. Är i detta fall inte så intressant, hur man än vrider och vänder på det är Fredrik skitstark även om han lyfter i linne eller bänktröja.

Tycker Magnus 270kg lyft ser rätt så bra ut. [http://www.youtube.com/watch?v=ehiV_I9uyWw]

Ser väll rätt bra ut, men det är inga lyft som hade varit godkända på tävling…

Rasmus90 wrote:
    Tycker Magnus 270kg lyft ser rätt så bra ut. [http://www.youtube.com/watch?v=ehiV_I9uyWw]

Självklart är han stark och lyfter ju vikten, men rövlyft går bort på tävling och vikten ska stanna på brösten.
    Där förlorar nog Magnus minst 10 kg, säkert betydligt mer.

Själv har jag en så ”usel” teknik i styrkesynpunkt, så jag tappade bara 2.5 kg i godkänt tävlingslyft jämfört med vanlig maxbänk på gymet

Exakt. Det vore samma sak om vi skulle säga att brunkräm och oljan är fusk inom byggningen pga att man ser bättre ut av dem. ”det är lätt att se bra ut när man har brunkräm på sig!” :P
    Gymkillarna använder ingen brunkräm heller när dem tränar eller hur?. Så skulle vi kunna undvika att vissa av dem skulle få mindervärdskomplex när dem ser en tävlingsbild…
    Bänkpress: ville inte bråka med dig utan jag tyckte bara att det är konstigt om man är inte imponerad av en sådan presentation. Hoppas att du har inte missförstått mig för mycket. Man måste inse att man tävlar med tröja. Så är det bara plus att man skulle slita av bröstet om man skulle maxa hela tiden utan bänkpresströja.

Peace :|

Pridge wrote:
    Va e det för fel på folk? Killen har lyft 353 kg – Stora gratulationer !, han tävlar i bänkpress, ska han skita i tröjan o tävla mot alla andra som har tröjor ? What´s the point? I varje sport tar man ju fram utrustning som ska hjälpa atleten att nå bättre resultat, varför skulle det va olikt i Powerlifting?

Förstår inte det här oändliga nerskitandet av trådar och hackande på atleter som lyckas. Killen har ju lyft mest i sin klass i världen, gratulera han o ge beröm annars behåll eran skit för er själva. O ni som gnällt tror inte ni bänkar mer än han RAW heller för den delen.

Peace

Men förihelvete….

Raw VS Utrustning diskuteras enbart [http://forum.body.se/showthread.php?t=50777 här].

MS ljuger om sina vikter, deal with it.

MaQue wrote:
    Men förihelvete….

Raw VS Utrustning diskuteras enbart [http://forum.body.se/showthread.php?t=50777 här].

MS ljuger om sina vikter, deal with it.

Så du påstår att vikterna på stången i videon inte är äkta?

Vincent Qvarfordt wrote:

Det är väl inget nytt?

Vincent Qvarfordt wrote:

Jag påstår inte bara, utan jag menar att det är så.

MaQue wrote:
    Jag påstår inte bara, utan jag menar att det är så.

Om du ska påstå att min absoluta hjälte ljuger om sina vikter så vill jag gärna se lite bevis på detta, jag tänker inte singla ut dig eller påstå att det du säger är falskt iom att jag har respekt för dig och det du skrivit innan. Men lite info och fakta skulle jag uppskatta innan jag raderar allt som har med Mange S att göra..

Starkt! Grattis!

malkieth wrote:
    Om du ska påstå att min absoluta hjälte ljuger om sina vikter så vill jag gärna se lite bevis på detta, jag tänker inte singla ut dig eller påstå att det du säger är falskt iom att jag har respekt för dig och det du skrivit innan. Men lite info och fakta skulle jag uppskatta innan jag raderar allt som har med Mange S att göra..

Om du letar efter konkreta bevis så finns det endast två stycken som vet precis vilken vikt det var på stången vid ”2x270kg”.

MEN, ser man lite realistiskt på det så känns det inte vidare sannolikt. Med ett sådant RAW-resultat borde han med tröja kunna bänka en bra bit över 300, och vara bland nordens bästa bänkare.

Känns det som att en strongman verkligen gör en sådan prestation? Nej, inte i mina öron / ögon.

Är han stark? Oh ja. Är han SÅ stark? Oh nej.

Vidare diskussion via PM då Fredriks resultat är på tok för bra för att glömmas bort pga. lite tjabbel.

Om diskussionen tråden drar iväg utöver inriktningen som trådskaparen avsett ska man

1. skapa en ny tråd om ingen redan finns, eller
    2. fortsätta diskussionen i en redan existerande tråd

Från forumets regler: [http://forum.body.se/showthread.php?t=29]

Quote:
    3. Håll dig till ämnet i tråden
    Om diskussionen i tråden utvecklas till ett nytt ämne är det bättre att starta en ny tråd som behandlar detta, eller be en moderator att dela tråden. Inlägg utan relevans till ämnet kan tas bort utan förklaring.

Enkel etikett för de med vett. Rimmat och klart.

Wieee!

Mäktigt!!!

MaQue wrote:
    Om du letar efter konkreta bevis så finns det endast två stycken som vet precis vilken vikt det var på stången vid ”2x270kg”.

MEN, ser man lite realistiskt på det så känns det inte vidare sannolikt. Med ett sådant RAW-resultat borde han med tröja kunna bänka en bra bit över 300, och vara bland nordens bästa bänkare.

Känns det som att en strongman verkligen gör en sådan prestation? Nej, inte i mina öron / ögon.

Är han stark? Oh ja. Är han SÅ stark? Oh nej.

Vidare diskussion via PM då Fredriks resultat är på tok för bra för att glömmas bort pga. lite tjabbel.

Tjena tycket de är lite komiskt att du skriver så som du gör, visst finns de inte några dokumenterade tävlingsbevis, men behövs de?, kolla på de vikter han gjort tidigare i sin kariär + att vad får han ut av att ljuga?, Sen finns de inga penar i någon större utsträkning inom styrkelyft/bänkpress, sen för den delen så lär han inte göra speciellt mycket mera med tröja med tanke på hans enorma lyft väg, vi leker med tanken att han kan göra 320 ”strikt” alltså lär han inte vinna eller kanske inte ens vara topp 3 så förmodligen är de därför han inte tävlar, sen kan man även till lägga utförandet på lyften var inte de bästa, tävlingsstrik skulle jag tippa på att han gör runt 250, vilket är mycket men inte 2X270,

Så med största sannolikhet baserat på texten åvan så ser jag inte varför han påstår att de är 270kg om de inte är det!
    JAG VET förövrigt att de är ett ämne de talats en hel del om å dom flesta som misstror de är dom som inte förstår vad de handlar om,(dock inte alla) så är det så var det å så blire.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 45 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.