456.8kg i bänkpress

Home Forums Styrkehörnan 456.8kg i bänkpress

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 61 through 68 (of 68 total)
  • Author
    hubas wrote:
    Visst finns det sporter där bättre material gör en viss skilland som hajdräkter i simning .

Det finns regler för hur lågt vattenmotstånd en dräkt får ha, vilket gör att alla vet förutsättningarna och kan använda det bästa godkända materialet. Finns även att köpa för svenssons kanske inte i lika fina färger men ändå ;)

Och nu ser det ut som om IPF tänker reglera stretchen/hårdheten i materialet som dräkter får göras av.

/the_PL_man

fena wrote:
    Det finns regler för hur lågt vattenmotstånd en dräkt får ha, vilket gör att alla vet förutsättningarna och kan använda det bästa godkända materialet. Finns även att köpa för svenssons kanske inte i lika fina färger men ändå ;)

Han verkar ju nästan ha svårt att få ner vikten till bröstet pga tröjan ;)
    Sedan tycker inte jag det ser ut som om han riktigt får upp vikten hela vägen. Passarna väntar o väntar men han kommer inte längre o till sist tar de stången.

Trots allt snack om tröjan osv så är det imponerande att hans kropp pallar vikten . Hyffsat starka leder, ligament o muskler =)

Bananaosten wrote:
    okey gott folk kan nån förklara för mig hur i ….. t-shirts m.m hjälper en i bänk :S

:up: :frust:
    Här har vi forumets ”byfåne”
    Min dag e räddad…:D

James Henderssons bänk på 322,5 kg utan tröja i IPF är utan tvekan den bästa bänkpressen någonsin. att jämnföra Siders rekord med Henderssons och säga att tröjan gör 30kg är helt fel. för inte f*n har Siders bänkat 322,5kg utan tröja. jag känner en lyftare som lätt får ut ca 50kg av sin vanliga tröja som är tillåten i IPF.

det är bara Scott Mendelsson(323,5kg) som har bänkat mer än Hendersson utan tröja men detta var också utan stopp och det var inte heller några dopingtester efter tävlingen. att jämnföra tröjlyft med vanlig bänkpress är löjligt. jag blir mycket mer imponerad av en lyftare som gör 300kg utan tröja än en som gör över 400kg med tröja.

smocke wrote:
    Fattar inte varför man får ha en tröjja som är som en fjäder?
    Liksom är det inte den egna styrkan som räknas??!!!

Äsch ge alla idrottare anabola typ samma sak!

Nu är inte jag bra på SL men kan tänka mig att det är för skaderisken med för ligger man på sådana vikter så påfrestar det nog både det ena o andra:)

Och detsamma gäller bänktröjor….

/the_PL_man

fena wrote:

Bänktröjan är tillåten inom sporten, prepp är förbjudet både av Sveriges & idrottens lagar. Förstår du skillnaden?

/the_PL_man

smocke wrote:
    Fattar inte varför man får ha en tröjja som är som en fjäder?
    Liksom är det inte den egna styrkan som räknas??!!!

Äsch ge alla idrottare anabola typ samma sak!

Viewing 8 posts - 61 through 68 (of 68 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.