50 kg i bänk 100 gånger

Home Forums Styrkehörnan 50 kg i bänk 100 gånger

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 49 total)
  • Author

hej alla byggare..
    tyckde det inte va så rockigt att sitta o skryta att man tar mycke i bänk så jag började med nått annat :D
    o nu har jag nått mitt mål
    50 kg i bänkpress 100 gånger
    har någon annan provat på detta ?? kom gärna med förslag på nya utmaningar :up:

Rätt imponerande faktiskt, gör om det igen samtidigt som du filmar det och sedan lägger upp det så blir det ännu mer imponerande.

Vad väger du själv?
    Svårare att göra 100x50kg för en som väger 70kg jämfört med en som väger 110kg!!

fyfan det är bra gjort :D vad maxxar du? Kul utmaning som man nog ska ge sig på, när man slutat deffa. Allt över 30reps är :( just nu.

Du kan ju testa och se hur många reps du klarar på 70% av 1rm. 24st är mitt rekord där.

Tjenna
    Gjorde 108 reps på 45 vilket är 50% av min kroppsvikt
    mvh

Detta ska testas! 50% av kroppsvikten it is!!
    Blir 33,5kg för min del! Siktet inställt på 100 reps!
    Fötterna på marken eller i luften?

Borde pröva 100% av kroppsvikten oxå!

Undertaker wrote:
    Fötterna på marken eller i luften?

Fötterna ska ALDRIG vara i luften! :nono:

I övrigt, kul utmaning och bra gjort! :up:

Det här är typ det närmsta jag har gjort…testade på lite drygt 50% av bw i somras…dog av mjölksyra:D 100 reps är imponerande oavsett vikt:emo-thumb

[youtube=eBN-UqsYRi4]

Edit: 54 ynka reps blev resultatet btw:(

Ganymedes wrote:
    Fötterna ska ALDRIG vara i luften! :nono:

Förutom då i militärbänkpress!!

1. Reglerna för militärbänk är identiska med reglerna för bänkpress med följande undantag:
    a) Lyftaren måste ligga på rygg så att axlarna, korsryggen och sätet under hela
    försöket vilar på bänken. En mindre båge i övre ryggen är tillåten. Fötterna måste befinna sig ovanför bänkens yta under hela försöket, dvs. hållas ”i luften”.

Andreas Guiance wrote:
    Det här är typ det närmsta jag har gjort…testade på lite drygt 50% av bw i somras…dog av mjölksyra:D 100 reps är imponerande oavsett vikt:emo-thumb
    Edit: 54 ynka reps blev resultatet btw:(

Najs!
    Du måste väga ungefär samma som jag då! några kg under 70!

Undertaker wrote:
    Najs!
    Du måste väga ungefär samma som jag då! några kg under 70!

Har för mig att jag låg på 68-69 kg där eller något liknande…

:bb: eller något:D

kollad in på tråden av en ren slump och det blev ett rätt kul sammanträffnade.

jag pluggar på polishögskolan och där har vi som styrketest att göra antal repetitioner på 50kg.

hade min examination idag faktiskt och gjorde själv 80 reps på 50 kg, den som jag tror är bäst i vår termin har gjort 100 rps.

jag själv tränar inte på att göra så många reps som möjligt på sådan vikt så för mig är det mest en kul grej, tror det var det för den andra killen också..

däremot är rekordet ganska vasst…207 reps på 50 kg, slå det…
    för tjejer tror jag att det är 192 reps på 30kg

Har inte Lars Berglund gjort 102 reps på 50 kg i bänk? :P

Jag har kört en del högreps i bänkpressen sista tiden på grund av axelproblem. Skriver ner några av resultaten här.

75kg 64 reps
    110kg 36 reps
    140kg 21 reps

Min vikt 109kg

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 49 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.