50 kg vikt i varje hand!

Home Forums Styrkehörnan 50 kg vikt i varje hand!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 40 total)
  • Author

Hej!

Jag har sett massa olika små och roliga tävlingar osv på forumet. Tex Samirs 125% av kroppsvikten i böj, högreps.

Tänkte jag kunde göra en lite utmaning till er alla.

Det går ut på att hålla 50 kakor så länge som möjligt. Det är iaf Eleikos Järnskivor. (Kanske kan bli svårt för många som inte har det)

Mitt bidrag: 33 sek. (Jag själv blev slagen av Bjässen Charlie…)

[youtube=zdur3uEr2L0]

Robert Svensson wrote:
    Verkar som en kul utmaning Damir. Vi har 50 kg viktskivor på gymet. Men dessa är inte dom bästa för greppet. Smala rakt av. Vad jag kan se och tror ifrån din film så verkar dom ha kant iaf. Fan jag vill ställa upp :)

Mm den hade kant.

dom vi har på gymmet är tjockare än dom där, typ 6-7cm och utan kant vilket blir väldigt svårt att få grepp om hur man än gör!

Undertaker wrote:
    dom vi har på gymmet är tjockare än dom där, typ 6-7cm och utan kant vilket blir väldigt svårt att få grepp om hur man än gör!

Opraktiskt.

Hur många gym har 50 kilosvikter?

samutown wrote:
    Hur många gym har 50 kilosvikter?

766 gym i hela sverige har det.

Enligt Statistiska centralbyrån

[http://www.scb.se/]

Robert Svensson wrote:
    Alla riktiga gym.

:emo-thumb

+ 1

Robert Svensson wrote:
    Men. :yikes:

Vad sökte du för att få fram det? :D

Han var ju ironisk:up:

Robert Svensson wrote:
    Håll med Undertaker att det hade varit bättre med 25 kakor :p

äh! kör med 2st 25or i varje hand :p

ReNeGaDe wrote:
    Det ser ut som om vi har likadana viktskivor Damir, men vi har bara 25: or;)

Synd. :(

Testa gärna Eleikos klassiska 50 kg vikter av gummi som är nästan 10 cm breda. Dom är inte att leka med.

Damir_T wrote:
    Hej!

Jag har sett massa olika små och roliga tävlingar osv på forumet. Tex Samirs 125% av kroppsvikten i böj, högreps.

Tänkte jag kunde göra en lite utmaning till er alla.

Det går ut på att hålla 50 kakor så länge som möjligt. Det är iaf Eleikos Järnskivor. (Kanske kan bli svårt för många som inte har det)

Mitt bidrag: 33 sek. (Jag själv blev slagen av Bjässen Charlie…)

[youtube=zdur3uEr2L0]

Grymt seriöst med bälte tycker jag…:nerd-tb:

Arne Persson wrote:
    Testa gärna Eleikos klassiska 50 kg vikter av gummi som är nästan 10 cm breda. Dom är inte att leka med.

Få göra det en dag.

Har du gjort det?.

Damir_T wrote:
    Få göra det en dag.

Har du gjort det?.

Knappast, jag är en usel pinchare. Den enda jag vet som har tagit i vardera hand och gått iväg med dom är den brutalt greppstarke Dickey Oskarsson. Han är helt enorm. Han har bl.a pinchat 2 st gamla 25 kgs Eleikojärnvikter.

Arne Persson wrote:
    Knappast, jag är en usel pinchare. Den enda jag vet som har tagit i vardera hand och gått iväg med dom är den brutalt greppstarke Dickey Oskarsson. Han är helt enorm. Han har bl.a pinchat 2 st gamla 25 kgs Eleikojärnvikter.

Thavo från Extremepower sa åt mig, att jag skulle ta 2 st blå, gammla TJOCKA eleiko vikter och ta upp, omöjligt.

Men jag ska träna mer på greppet:…

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 40 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.