50 kg vikt i varje hand!

Home Forums Styrkehörnan 50 kg vikt i varje hand!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 40 total)
  • Author

Helt galet om man kan greppa en gammal bred 50 kg eliko kaka med en hand :)

;)

fan våra 50kakor är typ 3 gg så tjocka som dom där helt omöjligt att greppa :(

Arne Persson wrote:
    Knappast, jag är en usel pinchare. Den enda jag vet som har tagit i vardera hand och gått iväg med dom är den brutalt greppstarke Dickey Oskarsson. Han är helt enorm. Han har bl.a pinchat 2 st gamla 25 kgs Eleikojärnvikter.

Troligt att du är en usel pinchare :D

samutown wrote:
    Troligt att du är en usel pinchare :D

36 kg är det bästa jag pinchat med en hand. två st 15 kg vikter + extra vikter.

Shiet Damir :P, Du har bra grepp :) har du testat att ”flippa” 25kgs kakor nån gång? va inne på kraftsport och kollade på Grepp-rekord och Guinnies-rekordet ligger på 26 flipp på 60 sekunder, Kul å testa :)

Det ska ju vara gummivikterna!! ;)

granstr0m wrote:
    Shiet Damir :P, Du har bra grepp :) har du testat att ”flippa” 25kgs kakor nån gång? va inne på kraftsport och kollade på Grepp-rekord och Guinnies-rekordet ligger på 26 flipp på 60 sekunder, Kul å testa :)

Ne, men jag brukar flippa 15 kg gummi :) .

granstr0m wrote:

Hur menar du med att flippa vikterna? Flippa på vilket sätt?

samutown wrote:
    Hur menar du med att flippa vikterna? Flippa på vilket sätt?

”enhands viktplatteflip” man har 25kgs kakan i ena handen så flippar man runt den å greppar tag i andra sidan, Jag har gjort 25 flipp på en minut med samma sorts vikt som han som har guinnies rekordet använde, en ALEX vikt.

:)

Gummivikter. 50 kg var omöjligt i dagsläget:P

Hade varit kul att testa om vi hade haft några sånna vikter, men det verkar inte vara så många som har det.

Men för att alla ska kunna köra en grepptävling på samma vilkor här vore det kanske bättre o köra tex deadlift hold (marklyft) med 150% av sin kroppsvikt eller nåt sånt och se vem som håller greppet längst? :frust:

För något år sedan testades det på en del olika saker på gymmet, vi har bla en liten topplista för denna ”gren”. Ove Lehto (SL världsmästare 06) höll som bäst 45,5s.
    ([http://www.kraftsport.nu/rekord/femtia.htm http://www.kraftsport.nu/rekord/femtia.htm%5D)

Någon testade också att flippa 25kg gummivikt, en av killarna klarade 25 flipps på en minut.

Ett sätt att se vem som har bäst grepp är ju att hänga i en chinställning. Visserligen blir det ju tyngre för den som väger mer. :p

Det där med att köra mark med lika grepp verkar bra :) Dragit mer än Magnus Önerud i det, fast att jag körde tungkloss bänk det passet, och han körde mark…

Han bomma 210, jag drog det med bänktröjha pådragen :)

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 40 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.