Andy Bolton drar 455 kg i marklyft

Home Forums Styrkehörnan Andy Bolton drar 455 kg i marklyft

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 49 total)
  • Author

Helt sjukt ju HAHA….

tror någon kommer lyfta 500 kg och båda han och isläningen har ju förutsätningarna för det om dom inte går sönder så är det antagligen möjligt.

hur fan kan kroppen klara av såna lyft ?

det kan omöjligt vara bra för nån del av ryggen :)

rono wrote:
    hur fan kan kroppen klara av såna lyft ?

det kan omöjligt vara bra för nån del av ryggen :)

nej men lev du ett vanligt/tråkigt liv då. jag tycker andy bolton har gjort det bästa av sitt liv vad gäller sina fysiska gränser och det tror jag han tycker också och han skulle nog aldrig byta det mot någonting. min pappa pajade sin rygg under sin SL- karriär och har ont varje dag i den men han ångrar ingenting och det är väl ändå det som är det viktiga.

blev kanske lite konstigt inlägg det här men jag gillar inte när folk hela tiden ska trycka ner på extrema prestationer och säga ”men det där kan väl inte vara nyttigt” mm.

ha d bra kör hårt.

Med 48h invägning ja. I IPF tävlade han i 82,5an om jag kommer ihåg rätt.

/the_PL_man

sarbaz wrote:
    Också mycket imponerande (minst sagt) är Oleksandr Kutschers knäböjsresultat på 395 kg.

Han väger 75 kg.

the_PL_man wrote:
    Med 48h invägning ja. I IPF tävlade han i 82,5an om jag kommer ihåg rätt.

/the_PL_man

Och även dopad, med monolift, inte IPF-djup, etc. etc., men fortfarande väldigt imponerande. :)

sarbaz wrote:
    Jag tror faktiskt inte 500 kg är så himla omöjligt. 455 gick ju upp ganska lätt och Andy har sagt ”god I feel so strong right now”. Det betyder att han verkligen känner sig skitstark och att 455 absolut inte är max. Men hursomhelst är 500 kg a whole lot of weight…

Rekorden slogs av Marc Bartley och Brian Carrol. Men Chuck kommer slå rekordet med hästlängder. Han har ju nyss kommit in i 125:an och precis börjat känna sig bekväm med vikten. Chuck är ”a crazy lunatic madman” (Jim Wendler) som inte tillåter att någon slår hans rekord.

han är säkerligen extremt stark nu, förmodligen en av de allra starkaste i världen. men det är trots allt 44- 45 kg vi snackar om i ett lyft där utrustningen inte gör hälften så mycket som i de andra lyften. men de är bara att önska honom lycka till och hoppas att greppet håller när han väl testar.

sarbaz, vad är bolton bästa resultat i knäböj och bänk?

rinse wrote:
    han är säkerligen extremt stark nu, förmodligen en av de allra starkaste i världen. men det är trots allt 44- 45 kg vi snackar om i ett lyft där utrustningen inte gör hälften så mycket som i de andra lyften. men de är bara att önska honom lycka till och hoppas att greppet håller när han väl testar.

sarbaz, vad är bolton bästa resultat i knäböj och bänk?

Jo, vi får väl hoppas. :)

Hans bästa böj är runt 520-540 kg (minns inte exakt) och bästa bänk runt 320 kg.

rinse wrote:
    nej men lev du ett vanligt/tråkigt liv då. jag tycker andy bolton har gjort det bästa av sitt liv vad gäller sina fysiska gränser och det tror jag han tycker också och han skulle nog aldrig byta det mot någonting. min pappa pajade sin rygg under sin SL- karriär och har ont varje dag i den men han ångrar ingenting och det är väl ändå det som är det viktiga.

blev kanske lite konstigt inlägg det här men jag gillar inte när folk hela tiden ska trycka ner på extrema prestationer och säga ”men det där kan väl inte vara nyttigt” mm.

ha d bra kör hårt.

Jag har inte tryckt ner någon. Att han klarar just ett sånt lyft tycker jag är helt sjukt starkt. Därav frågan som du uppfattar som att jag ”trycker” ner honom. Och jag undrade om de är väldigt påfrestande på ryggen. Hur länge kan man hålla på med såna tunga lyft ?. Jag tränar ju själv men jag skulle tex aldrig klara såna extrema saker just för att jag är så lång min rygg orkar inte.

Tråkigt att din pappa har ont i ryggen bara han har haft kul när han väl höll på med sina lyft.

DU kanske förstår bättre om ja skriver lite mer utförligt som jag gjort nu. Annars får du återkomma med klagomål.

rono wrote:
    Jag har inte tryckt ner någon. Att han klarar just ett sånt lyft tycker jag är helt sjukt starkt. Därav frågan som du uppfattar som att jag ”trycker” ner honom. Och jag undrade om de är väldigt påfrestande på ryggen. Hur länge kan man hålla på med såna tunga lyft ?. Jag tränar ju själv men jag skulle tex aldrig klara såna extrema saker just för att jag är så lång min rygg orkar inte.

Tråkigt att din pappa har ont i ryggen bara han har haft kul när han väl höll på med sina lyft.

Det har ingenting med din längd att göra. Andy Bolton är starkast i världen i marklyft. Du kunde varit 170 cm lång, du hade ändå inte rubbat hälften av hans vikter. :)

sarbaz wrote:
    Jo, vi får väl hoppas. :)

Hans bästa böj är runt 520-540 kg (minns inte exakt) och bästa bänk runt 320 kg.

ja böjen trodde jag också var något sånt men bänken trodde jag inte var så hög. detta kommer bli hur bra som helst.

rono wrote:

DU kanske förstår bättre om ja skriver lite mer utförligt som jag gjort nu. Annars får du återkomma med klagomål.

nej jag fattar men det ska alltid påpekas någonting av folk som inte är så insatta. tro mig hans rygg mm hade varit förstörd för länge sedan om han inte hade haft rätt utförande och haft en kropp som är som gjord för lyftet. han är bäst. att vara bäst är inte alltid det hälsosammaste som finns men nog f*n är det det bästa. hellre ett lite kortare men roligare liv än ett långt och tråkigt. all respekt till bolton, det här är ett av de bästa lyften någonsin.

jag fattar att DU också har respekt för honom.

sarbaz wrote:
    Det har ingenting med din längd att göra. Andy Bolton är starkast i världen i marklyft. Du kunde varit 170 cm lång, du hade ändå inte rubbat hälften av hans vikter. :)

Nej jag sa inte att jag skulle kunna lyfta nånting som han lyfter.
    Om vi säger så här min rygg skulle hur som helst in klara för tunga saker för jag känner av de redan vid 100kg fattar du ?

Sen är jag inte ute efter att bli som han.

rinse wrote:
    ja böjen trodde jag också var något sånt men bänken trodde jag inte var så hög. detta kommer bli hur bra som helst.

Citerar honom rakt av:

”benched 302.5kg tonight then got 317.5kg will post video clip soon”

Han har förbättrat bänken avsevärt. Det var hans svaga länk förut, men nu har han inga sådana. Helt sjukt.

”Det har ingenting med din längd att göra. Andy Bolton är starkast i världen i marklyft. Du kunde varit 170 cm lång, du hade ändå inte rubbat hälften av hans vikter.”

sarbaz jag e 170 och jag rubbar mer änn halva vikten så ta tillbaka det !)
    du kan få det på film om du e sugen på att inte tro mig…hehe

=P shit vad fjortis detta blev

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 49 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.