ang. militärpressar och bänkpress

Home Forums Styrkehörnan ang. militärpressar och bänkpress

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Hittade inte riktigt någon tråd som passade in och ställer frågan rakt ut i hopp om svar, Har hört det innan men är inte riktigt säker

men när man kör ett schemma på fem dagar hur är det smartast att lägga in militärpressar och bänkpress? om man har en dags vila mellan passen gör det inget hur dom ligger? Som:

militärpressar
    vila
    Bänk
    vila
    militärpressar

Hoppas på bra svar.

Jag fattar nog inte din fråga. När man drar det ur sitt sammanhang är det ju omöjligt att säga. Hur ser resten av träningen ut?
    Axlarna får stryk även av bröst-träning, så det är möjligt att du får slitage på axlarna i varje pass. Så, formulera frågan bättre.

Svårt att säga, det är upp till dig att känna dig fram,vad som passar dig bäst.Jag har jätte svårt att köra axlar dagen efter att jag har kört bröst och tvärtom.Jag kör vila minst 2-3 dagar mellan axlar och bröst,det funkar för mig.

Celox wrote:
    Svårt att säga, det är upp till dig att känna dig fram,vad som passar dig bäst.Jag har jätte svårt att köra axlar dagen efter att jag har kört bröst och tvärtom.Jag kör vila minst 2-3 dagar mellan axlar och bröst,det funkar för mig.

Som sagt, vi är väldigt olika jag har inget som helst problem me att köra axlar dagen efter bröst så att träningen är väldigt varierad, testa dig fram!

Du kör väl mer än militärpressar och bänk hoppas jag…:|

Personligen skulle jag inte föredra att träna militärpress mer än en gång per vecka över en längre tid, om du tränar bröst/rygg seriöst också. Risken att man övertränar axlarna är då ganska stor (min erfarenhet i alla fall).
    Någon dag emellan är att föredra.

Jag skulle göra så här
    Måndag Bänkpress / militärpress
    Torsdag Bänkpress/baksida axlar

Mera bröst/axlar skulle inte jag köra, det blir lätt för mycket kaka på kaka

Jag hade kört tung bänk på måndagen och bänkpress med kloss på torsdagen.
    fast nu vet ju inte jag vad du är ute efter med din träning..

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.