angående bänkpress på diet?

Home Forums Styrkehörnan angående bänkpress på diet?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

hejsa, jag skall inom det snaraste börja dieta, och angående bänkpress träningen så é jag lite orolig för att jag skall bli övertränad. jag har tränat med ”MM2K” programet dem senaste 7 veckorna, vilket har resulterat i att jag blivit en hel del starkare i just bänkpress. så, jag undrar om det finns något annat bänkpressprogram som har varit lovande för er? också undrar jag om man bör träna lika tungt under en diet eller é det bara till att köra på som vabligt?
    / jacob

Skit i vikterna… så länge du får tillräckligt med vila och mat så är det nog ingen fara. Ta det du känner att du orkar.
    Fast ett förslag e ju att sänka liiiite och kör fler reps… mer energiförbrukning då.
    Kör hårt!

Fick själv dra ner på bänken under slutskedet av dieten pga skaderisk. men har haft lite problem med den nu ett tag. kommer och går. har väl haft den som favo övning innan så jag har kört den ganska så ofta.

blavitt_89 wrote:
    jag undrar om det finns något annat bänkpressprogram som har varit lovande för er? / jacob

Hej!

Här följer ett exempel på bänkpressprogram med en träningscykel på tre veckor. Med syfte på ökad styrka.

Vecka 1

Tung bänkbress (enligt pyramidprincipen) 1-2 set*12reps på 65-70% följt av 1 set 8 reps 75%, 6 reps 80%, 4 reps 85%, 3 reps 90%, 1*2 reps 95%, 1 rep 100%

Lätt Liggande hantelpress 3*15(kort vila)

Medeltung sittande hantelpress 4*8-10(vila 1 minut)

Lätt Triceps pushdown 3*15(kort vila)

Vecka 2[/b]

Tung sittande militärpress, enligt pyramidprincipen ovan

Lätt sittande hantelpress 3*15(kort vila)

Medeltung tricepsextension med rep 4*8-10(vila 1 minut)

Lätt bänkpress 3*15

Vecka 3[/b]

Tunga dips enligt pyramidprincipen

Lätt frenchpress med stång 3*15(kort vila)

Medeltung bänkpress 4*8-10(vila 1 minut)

Medeltung pec deck 3*8-10(vila 1 minut)

Lätta smala armhävningar 3*15(kort vila)

Varje gång du kommer till tung bänkpress ska du öka ditt 1RM
    Resten av kroppen underhållstränas under denna träningscykel.
    Träna inte mer än tre ggr/v med detta upplägg.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.