använder ni bälte under grundträningen?

Home Forums Styrkehörnan använder ni bälte under grundträningen?

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

hejsa jag undrar om här är lyftar som kör helt utan bälte under grundträningen? själv kör jag just nu grundträning inför DM i oktober och tränar helt uteslutande med bälte (inte ens i knäböj eller marlyft)

MVH Jacob

Kör inte heller med bälte, men vid extremt tung träning skulle jag nog kasta på mig ett. Kör dock nästan aldrig så tungt.

Tränar sällan med bälte längre.

Jag kör alltid med bälte, de första uppvärmningsseten kör jag utan bälte men när jag kommer upp mot träningsvikterna så blir det alltid bälte även vid grundträning.

blavitt_89 wrote:
    hejsa jag undrar om här är lyftar som kör helt utan bälte under grundträningen? själv kör jag just nu grundträning inför DM i oktober och tränar helt uteslutande med bälte (inte ens i knäböj eller marlyft)

MVH Jacob

…uteslutande utan bälte alltså? :)

Under denna grundträningen så började jag utan bälte men tog sedan på mig det efter cirka 8 veckor.

Körde tyvärr mycket med bälte när jag började träna. Nu kör jag endast med bälte när jag kör riktigt tungt. Har byggt upp en bra bålstailitet och fått ännu bättre mage sedan jag lade undan bältet vid ”vanliga” vikter.

Bernhard wrote:
    Jag kör alltid med bälte, de första uppvärmningsseten kör jag utan bälte men när jag kommer upp mot träningsvikterna så blir det alltid bälte även vid grundträning.

+1

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.