- This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Styrkehörnan › Arm träning.
Hur viktig är igentligen armträningen för strongmen? filmer jag sett som tar upp ämnet med strongmen som stora mange S och svend får armträning och armstyrka att låta väldigt viktigt medans andra människor jag stött på har sagt att man endast ska fokusera på de stora grupperna. Ben mage och Rygg för att bli bra innom strongman och att allt det andra kommer senare.
Så borde jag lägga mer tid på bi och triceps för att bli starkare snabbare?
Bicepsträning är inte det viktigaste, men utan en stark triceps låser du inte ut en tung stock.
Så om du ska prioritera så lägg mest krut på triceps och avsluta t.ex. ryggpasset med biceps.
Mina 2 cent.
Tack för tipset maq! har negligerat mina trissar de senaste månaderna men ska sätta fart på dem igen
är nog ganska viktigt med underarms styrka och grepp. men kanske inte behöver pumpa biceps som en bb precis.
Så om du ska prioritera så lägg mest krut på triceps och avsluta t.ex. ryggpasset med biceps.
Mina 2 cent.
några speciella övningar som är bra för att bygga ordentlig stryrka i triceps?
Det finns ett helt gäng, men en gemensam nämnare är att alla innehåller hantlar eller skivstång
Fokusera på en övning och kör den tills du stagnerar (slutar att öka). Byt till en annan och kör på samma sätt där.
Jag kör en total repsvolym mellan 40-60 reps per tricepsövning.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY