Armhävningar/Maxlyft

Home Forums Styrkehörnan Armhävningar/Maxlyft

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Kan inte låta bli att skriva om denna till synes populära tråd om maxprestationer.
    Läste här någonstans att flera gjorde 100 armhävningar utan problem.
    Tränar själv mycket på gym och är gammal brottare som vet hur det är att göra armhävningar=gjort hela livet och har aldrig sett någon göra 100 armhävningar?
    Kan inte någon som gör detta direkt efter ett hårt gympass filma och lägga in det?

Ja de skulle jag oxå vilja se.

Varför ska man göra 100 armhävningar EFTER ett tungt gympass? Tror du allvarligt att någon skulle klara av det då? Ska man klara av det så lär det ju vara före passet?

Jag kan inte sova och sitter uppe för tillfället och är ganska trött. Klockan är 04:45 och jag hoppade snabbt ned och körde så många jag kunde i rask följd. Jag klarade cirka 50 stycken innan det började bli kämpigt., men efter 50 blev det riktigt jobbigt. Så jag lyckades klara 55 stycken, och tror jag skulle klara cirka 60 stycken när jag är som piggast. Och skulle jag få träna armhävningar ett tag så tror jag nog att jag i alla fall skulle klara 70 som bäst. Men 100 stycken kan jag nog hålla med om att ingen bara hoppar ner och kör så där rakt av, eller? :

Jag säger som föregående talare. Får jag öva ett litet tag klarar jag hundra armhävningar, ej efter ett träningspass givetvis.

Jag antar nu förstås att du menar det som ibland kallas armböj, och inte chins eller pull-ups? Att du alltså menar att man ligger på mage och trycker upp sig med armarna?

Glänsar-tråden

Guinness rekordet ligger på 1,940 st. Inom en timma i och för sej men ändå!!!

Joakim Sporrong wrote:
    Guinness rekordet ligger på 1,940 st. Inom en timma i och för sej men ändå!!!

Småpotatis:D

När jag hade gymmat oseriöst i 1 år innan SL karriären. DÅ jag höll på med kickboxning i 1 år samtidigt så gjrode jag armhävningar varje kväll under de första 4-5 månaderna. Ökade med så mycket jag kunde för kvällen. Klarade som sagt 100 efter 4-5 månader.. Gjorde 100/kväll i en vecka, sen slutade jag… Var så tråkigt.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.