Bänkpress 200kg RAW 18år (91a)

Home Forums Styrkehörnan Bänkpress 200kg RAW 18år (91a)

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 77 total)
  • Author
    Heinrich wrote:
    I junior klass 110kg så gör den rankade 1an 182.5 kilo

stämmer, 110:an är riktigt värdelös. Du kan ta hem den raw, vilket vore jävligt galet.

Körde idag lite bänkpress gick ganska bra, men det jag var mest nöjd över var
    300kg raw Bänkpress lockouts 15-20cm

donville wrote:
    Körde idag lite bänkpress gick ganska bra, men det jag var mest nöjd över var
    300kg raw Bänkpress lockouts 15-20cm

Fyfan, hur stor kloss?

15-20cm lyft väg, titta på nätet hur man kör lockouts. man har ingen kloss. =)

donville wrote:
    15-20cm lyft väg, titta på nätet hur man kör lockouts. man har ingen kloss. =)

Där jag tränar kör dom med kloss, skulle nog säga att dom vet vad dom håller på med…

[youtube=v_Y6doAtbb0]

Fan snackaru om ? Okej dom kör med kloss, men jag gör det inte? har jag ngn tröjja kanske? nej raw. Och klossbänk och lockouts är inte samma sak.

donville wrote:
    Fan snackaru om ? Okej dom kör med kloss, men jag gör det inte? har jag ngn tröjja kanske? nej raw. Och klossbänk och lockouts är inte samma sak.

Att folk kör lockouts med kloss, som du hävdar att man inte gör. Jämförde inte vikter utan visade bara lockouts med kloss. Förklara gärna varför man inte kan träna lockouts med kloss?

okej, då blire ju klossbänk och inte lockouts ? klossbänk är klossbänk och lockouts är lockouts. två olika saker.

donville wrote:
    okej, då blire ju klossbänk och inte lockouts ? klossbänk är klossbänk och lockouts är lockouts. två olika saker.

Lockout = utlåsning, som tränas när man kör stor kloss…

KniveN wrote:
    Där jag tränar kör dom med kloss, skulle nog säga att dom vet vad dom håller på med…

[youtube=v_Y6doAtbb0]

Btw ja dom vet jävligt mycket om träning, så prata med dom, riktigt starka killar. Och jag orkar inte diskutera med dig, och du menar så jag vet inte vad jag håller på med? uppfatta det som de.

KniveN wrote:
    Lockout = utlåsning, som tränas när man kör stor kloss…

Ja, men lockouts och klossbänk är helt olika.

Och utlåsning gör man hela när man tränar bänk iaf jag, låser ut hela tiden, varje rep.

donville wrote:
    Btw ja dom vet jävligt mycket om träning, så prata med dom, riktigt starka killar. Och jag orkar inte diskutera med dig, och du menar så jag vet inte vad jag håller på med? uppfatta det som de.

Nä de menar jag inte, bara att du har fel i att man inte tränar lockouts med kloss.

donville wrote:
    Ja, men lockouts och klossbänk är helt olika.

Och utlåsning gör man hela när man tränar bänk iaf jag, låser ut hela tiden, varje rep.

Ja det gör man, men att träna utlåsningar, lockouts, slutpress kalla det vad man vill är att bli bättre på att låsa ut vikten sen finns det olika sätt att göra det på.

KniveN wrote:
    Nä de menar jag inte, bara att du har fel i att man inte tränar lockouts med kloss.

Man tränar lockouts i nästan allt i bänk då.

Ja det gör man, men att träna utlåsningar, lockouts, slutpress kalla det vad man vill är att bli bättre på att låsa ut vikten sen finns det olika sätt att göra det på.

Jaa, men det var ju inte det vi diskuterade? Jag sa att jag hade kört lockouts och det är utan kloss!, och du frågade efter cm på kloss, och då sa jag att man inte har det i lockouts. Och då sa du jo, men jag säger nej för det är olika saker, fast man tränar ungefär samma och det är slutpressen.

Lockouts = Utan kloss, oftast i powerrack,
    Klossbänk = med en kloss av något slag, nått man har på bröstet för att få mindre lyftar väg. Kör man oftast för att köra in en tröjja och bli bra i slutpress för att tröjan hjälper inte hela vägen.
    Floorpress = Slutpress oftast halva vägen blire, bra för slutpress i bänken m.m.
    osv..

Jag körde lockouts idag för att jag vill mest ha Viktvana, och så klart känna på drömm vikten 300.

Fattar du vars jag vill komma? läs igenom allt så förstår du nog

Over and out….

Riktigt bra jobbat. Är 90a, och är nöjd med att man precis klarade 97,5 kg idag, och känner att man har 100-105 kg i kroppen när man är utvilad och ska maxa nästa vecka, och så kommer du och tar det med 100 kilos marginal :P

Fast så väger du 35-40 kg mer, menmen :)

TheUnknown wrote:
    Riktigt bra jobbat. Är 90a, och är nöjd med att man precis klarade 97,5 kg idag, och känner att man har 100-105 kg i kroppen när man är utvilad och ska maxa nästa vecka, och så kommer du och tar det med 100 kilos marginal :P

Fast så väger du 35-40 kg mer, menmen :)

Tackar =) men det är mycket bra bit på vägen, bara kämpa på:)

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 77 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.