- This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Styrkehörnan › Bänkpress
Hej! Har nu läst runt på lite olika trådar och inlägg, men har inte hittat vad jag sökt.
En kille väger 87 kg, han tar nu 80kg bänkpress – ett lyft. Han vill öka så han tar hela sin vikt på ett lyft, vad ska han köra för repetitioner och sådär för att lyckas med detta snabbast möjligt?
Väldigt tacksam för svar!
Det är bättre att gå ner lite i vikt och köra mer reps än att bara köra att reps med mkt vikt..
Ja, fast nu är det ju inte så att han vill gå ner i vikt, utan öka sitt maxlyft. Därför frågar jag om tips på hur man kan öka denna, då jag inte har den kunskapen.
Mvh
Han ska köra tungt, få reps, få set, lång vila imellan. 4-6 reps, 2-4 set, 2,5-4 min vila imellan funkade bra för mig
okej, tack för svaret, det ska jag hälsa honom :emo-thumb
Hmm. 4-6? …. Maxstyrka: 1-5
Så säg åt han att först gå ner på 70 kg å ta 5 1 or… sedan nästqa vekcka, 3-5 1 or på 75, sedan 2-3 1 or på 77.5, sedan 1 or på 80, 82, 85 osv
Lyssna på Damir T, han verkar ha ”lite” mer kunskap i ämnet än mig! :emo-thumb
Det var mer som Damir T jag menade
Hmm. Aja. Hur länge har killen tränt? Å kört innan ( om han nu inte är nybörjare)
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY