Home › Forums › Styrkehörnan › Bänkpress – saker att tänka på
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 september, 2010 at 17:35 #449301Anonym anvandareMember
är de samma principer när man kör incline då?
17 september, 2010 at 17:40 #449302Anonym anvandareMemberStronglGnome wrote:är de samma principer när man kör incline då?han säger ju inget? body forum är mer hjälpligt än boken
17 september, 2010 at 17:58 #449303Anonym anvandareMemberLånar tråden lite, tänkte lite på det här med hållningsbredden på bänkpress, vad aktiveras mer/mindre om man håller smalare/bredare ? Förutom att triceps involveras mer vid smala då..
17 september, 2010 at 20:03 #449304Anonym anvandareMemberStrong: har ärligt talat aldrig kört incline, så ska inte uttala mig Eller kanske har kört det , men vet inte vad det är iallafall
Johan: smalt; mer triceps
brett: mer bröst (och främre axlar om du inte stoppar in dem.)
om du vinklar armbågarna mot fötterna istället för utåt så blir det mer triceps och främre axlar än bröst också.17 september, 2010 at 20:09 #449305Anonym anvandareMemberRikardJansson wrote:Strong: har ärligt talat aldrig kört incline, så ska inte uttala mig Eller kanske har kört det , men vet inte vad det är iallafallSnedbänk har du säkert kört!
17 september, 2010 at 20:12 #449306Anonym anvandareMemberUndertaker wrote:Snedbänk har du säkert kört!Aha! Ja, sammanlagt typ 10 set i mitt liv Det enda jag kan säga om den övningen är att … den är svår
22 september, 2010 at 20:19 #449307Anonym anvandareMembertjo, jag tycker tråden givit mig mycket att prova/tänka på nästa bröstpass alltså imorn . Jag kollade på alla filmer i den serie som någon tipsade om i början av tråden. Där frågar tränare i filmen eleven om han tränar för att bli stark i bänkpress eller för bodybuildingsyfte, jag undrar vad är skillnaden? är det skillnad på teknikerna för att få störst bröst och starkast bröst?
Edit bra initiativ och ett stort tack till jansson
22 september, 2010 at 20:23 #449308Anonym anvandareMemberJa alltså, vid maximal vikt så försöker vi (som satsar på styrka över volym) utnyttja det starkaste läget på alla muskler, och vi kör ju med så liten lyftsträcka som möjligt. Detta kan väl vara till fördel även i byggning då man kan lasta på mer vikter, men det tror jag inte, kanske någon byggare kan svara på?
Repsantalet är ju också annorlunda, och kontakt är inte av intresse.
22 september, 2010 at 20:33 #449309Anonym anvandareMemberRikardJansson wrote:Ja alltså, vid maximal vikt så försöker vi (som satsar på styrka över volym) utnyttja det starkaste läget på alla muskler, och vi kör ju med så liten lyftsträcka som möjligt. Detta kan väl vara till fördel även i byggning då man kan lasta på mer vikter, men det tror jag inte, kanske någon byggare kan svara på?Repsantalet är ju också annorlunda, och kontakt är inte av intresse.
Aha! intressant, jag själv tränar för byggningssyfte men har alltid utgått från att både byggare och styrkelyftare hade intresse av kontakt i muskeln för att öka styrkan så att säga. hade varit intressant med en byggares åsikt ja.
22 september, 2010 at 20:35 #449310Anonym anvandareMemberGivetvis går det ju inte undvika kontakt helt men, de perfekta lyften känns ju inte ens i armar eller bröst så det blir annorlunda till slut ändå
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.