Bänkpress snurrig

Home Forums Styrkehörnan Bänkpress snurrig

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author

Hejsan !!

Nu har jag fått nog av detta…

Varjegång jag ska köra Bänkpress så blir jag snurrig i huvudet.. jag kan köra med 10 kg och ändå bli snurrig ..känns som att jag ska svimma:(
    Och det blir ju inte bättre om jag kör på mer vikt…

Detta har ledit till att jag inte vågar köra bänkpress..

alla andra övningar går bra att köra..blir inte likadant som när jag kör bänkpress..

Det beror inte på att jag har sovit för lite eller att jag äter dåligt..det är de jag vet iaf

någon som känner likadant eller känner samma sak .. eller vet vad detta kan bero på ? :(

Henkzz wrote:
    Säker på att du ens andas under tiden?

:D

Blodtrycket kanske?

Kan det ha nåt att göra med att du lägger dig ner och får blodrush till huvudet?

alltså.. Jag lägger mig ner .. kör övningen.. börjar se prickar när jag kört 3-4 reps… sen får jag panik och avslutar övningen o setter mig upp o blir helt snurrig :/ .. andningen.. hur ska man andas när man kör egentligen?..

är det när man trycker upp så andas man ut? och sedan när man tar ner den så andas man in?

Lazermannen wrote:
    alltså.. Jag lägger mig ner .. kör övningen.. börjar se prickar när jag kört 3-4 reps… sen får jag panik och avslutar övningen o setter mig upp o blir helt snurrig :/ .. andningen.. hur ska man andas när man kör egentligen?..

är det när man trycker upp så andas man ut? och sedan när man tar ner den så andas man in?

Se till å kolla upp blodtryck å blodvärden…

ligg ner ett tag på bänken innan du kör ditt set.. eller du kanske testat det redan.

Totti wrote:
    Se till å kolla upp blodtryck å blodvärden…

Gjorde det för cirka 2 månader sedan.. då var den normal :O

axl wrote:
    ligg ner ett tag på bänken innan du kör ditt set.. eller du kanske testat det redan.

Har inte provat de helt fullt ut.. men ska göra de nästa gång.. ett sista försök ska jag prova…:

låter som du spänner dig för mycket eller så tränar du för intensivt.

Lazermannen wrote:
    Har inte provat de helt fullt ut.. men ska göra de nästa gång.. ett sista försök ska jag prova…:

Har det gått bra nu då?

Testa hantelpress på platt bänk istället, det kanske känns bättre?

Eller att köra bänkpress i smithmaskinen, låter mest som att det är nåt psykiskt som gör dig uppjagad. Jag körde själv i smithmaskinen innan jag började med lös stång, hade problem med att balansera stången.

Lazermannen wrote:

Eftersom jag har hyfsad kondis, behöver jag ta fler andetag än antal reps jag gör :p
    Så jag brukar göra på följande sätt:
    När jag lyfter så andas jag ut (dock inte all luft).
    I viloläget i toppen andas jag ut helt och andas in. Repetera ifall det behövs, så länge som du tar ett djupt andetag sist innan du sänker vikten igen.
    Håller andan under sänkningen, höjer vikten och andas ut (dock inte all luft), repetera…

Det viktigaste är iaf att man har luft i lungorna innan man ska lyfta vikten uppåt.

Sniggel wrote:
    Eftersom jag har hyfsad kondis, behöver jag ta fler andetag än antal reps jag gör :p

Eee.. e det inte så att d som har sämmre kondiss måste andas mer..

Har man bra kondiss så är ju syre upptagningen bättre..

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.