Home › Forums › Styrkehörnan › Bänkpress teknik ?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 maj, 2009 at 21:00 #64054Anonym anvandareMember5 maj, 2009 at 21:00 #434664Anonym anvandareMember
Jag kör bänkpress vart och varannat bröstpass…
Jag är väl aware om att mycket av det handlar om teknik!
Därför undrar jag med detta om svankningen, när jag kör det knäcker det till lite i svanskotan, finns det någon film som visar en bra teknik?:up:
5 maj, 2009 at 21:06 #434665Anonym anvandareMemberEn fråga först, kör du vanlig bänkpress alla pass på veckan du kör bänk?
5 maj, 2009 at 21:08 #434666Anonym anvandareMemberYes, förutom smal bänkpress och lutande.
(1 pass i veckan vanligtvis.)
5 maj, 2009 at 21:10 #434667Anonym anvandareMemberfrong wrote:Yes, förutom smal bänkpress och lutande.(1 pass i veckan vanligtvis.)
Det låter ju toppen!
Men svanka på du så ska du dra in axlarna, eller hur man ska beskriva det.
Även bra grepp med fötterna i marken gör mycket, å lyft inte rumpan från bänken när du lyfter!5 maj, 2009 at 21:12 #434668Anonym anvandareMemberSka absolut försöka att inte lyfta rumpan, tror att jag har gjort det
Tack
5 maj, 2009 at 21:16 #434669Anonym anvandareMemberfrong wrote:Ska absolut försöka att inte lyfta rumpan, tror att jag har gjort detTack
Haha jo, det brukar kunna bli så ibland när det går tungt! Men ifall man tävlar så räknas det som ett ogilltigt lyft
5 maj, 2009 at 22:01 #434670Anonym anvandareMember1. Lägg dig på bänken
2. Greppa stången
3. För in fötterna in under bänken så långt upp du kan och tryck ner hällarna i golvet.
4. Sätt ner stjärten i bänken
5. Tryck upp bröstet så mycket du kan
6. Tryck ner skuldrorna i bänken
7. Greppa stången med ett hårt grepp
8. Lyft ut och sänk stången mot bröstet
9. tänk på att trycka ut armbågarna en aning
10. När stången nuddar bröstet vi tissehöjd ungefär trycker du upp vikten.Under lyftet ser du till att inte röra fötter eller rumpan då du tappar spänningen i kroppen och du tappar mycket styrka och titta rakt upp i taket.
5 maj, 2009 at 23:31 #434671Anonym anvandareMemberPatrikBergman wrote:1. Lägg dig på bänken
2. Greppa stången
3. För in fötterna in under bänken så långt upp du kan och tryck ner hällarna i golvet.
4. Sätt ner stjärten i bänken
5. Tryck upp bröstet så mycket du kan
6. Tryck ner skuldrorna i bänken
7. Greppa stången med ett hårt grepp
8. Lyft ut och sänk stången mot bröstet
9. tänk på att trycka ut armbågarna en aning
10. När stången nuddar bröstet vi tissehöjd ungefär trycker du upp vikten.Under lyftet ser du till att inte röra fötter eller rumpan då du tappar spänningen i kroppen och du tappar mycket styrka och titta rakt upp i taket.
GRYMT BRA SKRIVET:up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.