Home › Forums › Styrkehörnan › Bänkpressen känns inte i bröstet?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 oktober, 2006 at 17:22 #960389Anonym anvandareMember
Nu har jag samma problem igen.
Jag ligger på bänken, tänker på vad alla har skrivit, vad alla proffs säger att man ska göra.
”Ha fötterna i marken, lite längre än axelbrett grepp, skulderbladen i bänken, ha kontroll över stången, känn att de stimulerar bröstet…”Men nej, just i stunden är de triceps som tar övertaget.
Det är nu två-tre dagar efter själva träningen som de känns en del i bröstet.
Gör jag fortfarande fel?
Maxxar jag inte brösten eller ska det vara så?Hur ser ett givande bröstpass ut?
Liggande bänkpress och vad mer?
Tips tack!14 oktober, 2006 at 17:30 #960390Anonym anvandareMemberhousefly wrote:Nu har jag samma problem igen.Jag ligger på bänken, tänker på vad alla har skrivit, vad alla proffs säger att man ska göra.
”Ha fötterna i marken, lite längre än axelbrett grepp, skulderbladen i bänken, ha kontroll över stången, känn att de stimulerar bröstet…”Men nej, just i stunden är de triceps som tar övertaget.
Det är nu två-tre dagar efter själva träningen som de känns en del i bröstet.
Gör jag fortfarande fel?
Maxxar jag inte brösten eller ska det vara så?Hur ser ett givande bröstpass ut?
Liggande bänkpress och vad mer?
Tips tack!Prova bredda greppet lite till. Sen tar det lite tid att få alla övningar att ta där man vill. Och även om du inte känner att det tar så bra på bröst så är det omöjligt att köra bänkpress utan att det tar på bröstmusklerna. Ge det lite mer tid.
14 oktober, 2006 at 17:32 #960391Anonym anvandareMemberDu skulle kunna pröva att köra hantelpress först, det är en övning man fan inte kan misslyckas med..
15 oktober, 2006 at 17:21 #960392Anonym anvandareMemberJag känner mycket i mina biceps när jag kör bänk med.. tycker att det är lustigt får en krampande kännsla i det nedre muskelfästet av mina biceps..
18 oktober, 2006 at 11:16 #960393Anonym anvandareMemberNär du har fått upp stången till maximal höjd från bröstet så spänn bröstet samtidigt. Gör hellre övning lite långsammare än för snabbt. Då du gör den för snabbt så är det lätt att man gör fel och får in fel rörelsemönster i övningen.
När du känner att du fått kontakt med bröstmusklerna så kan du öka tyngden och hastigheten. Brukar själv avbryta övningar när jag känner att det tar i fel muskelgrupp och börja om långsammare. (Förövrigt kör jag hellre lite långsammare och med tyngre vikter)
Ett litet tips från en annan hyffsad ny nybörjare. (Rätta mig gärna om jag har fel)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.