Home › Forums › Styrkehörnan › Bänkpressen står still!
tex pallar du bänka 100 kg, lasta på 140 .
Sen bara hålla i stången och ta sakta ner stången mot ditt bröst ( ca 90 sek ner till bröst). och självklart nån som vaktar dej när du kör. sen med pass hjälp försöka få upp stången igen. räcker nog med en gång under varje bröst pass.
Har inga som hellst bevis på att det funkar eller sånt. har bara hört det. men om du vill pröva och det funkar så får du gärna redovisa för oss om resultat.
Lycka till och kör hårt
Alltså du fattar väl att 90 sekunder är waaaaaaaay too much? 10 sekunder känns betydligt mycket längre än vad det är, tänk då 90 sek…
90 sekunder är alldeles för mycket, men det tipset som CHRiSoklart gav med negativ är faktist ett bra tips. Men dock inte så länge, och inte med så mycket tyngre än max.. !
du måste variera, jag kör superset några veckor, latsdrag innan bänkpressen, sen nån vecka blir det bänkpress 2 gångeri veckan, 12 rep vecka, 10 rep, 8 rep, 2-3 rep vecka osv, variation varition variation, kör lutande övning först sen bänkpress som övning 2 ett tag. Sen när du återgår till gamla rutiner är du starkare.
jo 90sek är jävligt mycket, galet mycke. Men det funkar med 10-15sek eller?
5-9 sek skulle jag tippa på är fint för negativ bänkpress.
aha okey, ska fan börja köra det typ en gång i månaden och se om d blir nå resultat.
Ät mer mat
Tycker inte jag gör nått annat!
Variation! det gissar jag på är lösningen
kör fler pass med högre reps 8-12 maybe?
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY