Bästa sättet att träna bröst

Home Forums Styrkehörnan Bästa sättet att träna bröst

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Tänkte höra med er på forumet vad ni har för åsikter om hur man ska träna bröst. Jag tränar just nu alla muskelgrupper 2 ggr i veckan och är inte säker på hur jag ska lägga upp bröstpassen för att jag ska öka så mycket som möjligt i styrka.
    Jag satsar just nu på bänkpress och flies och det jag undrar är om det är bäst att köra en övning varje pass eller båda övningarna varje pass.

Jag kör nu 3-4 set med 6-8 reps i varje övning och samma sak när jag kör vinklade övningar.

Jag känner själv att det inte räcker med bara en av övningarna men det känns inte riktigt optimalt att köra så många set som det blir om jag kör båda övningarna på samma pass efter som jag vill öka i styrka. Men jag kan alltså begränsa det till bänkpress en gång i veckan och flies en gång i veckan.

Vad tror ni är bäst?:what:

Jag tror det är bäst att placera detta i rätt sektion och sen att sluta köra flyes om du vill bli stark i bröstet.

Kör bänk båda dagarna men tunga treor en av dagarna. Andra dagen kör du lättare, explosivt, sexor, kortare vila. Komplettera med smalbänk eller dips den tunga dagen och sned hantelpress och frenchpress den lättare dagen.

Detta är dock lite beroende på hur du lagt upp resten av veckan. Jag skulle gärna lägga både latsträning och axlar på bänkdagarna.

mini wrote:
    Kör bänk båda dagarna men tunga treor en av dagarna. Andra dagen kör du lättare, explosivt, sexor, kortare vila. Komplettera med smalbänk eller dips den tunga dagen och sned hantelpress och frenchpress den lättare dagen.

Detta är dock lite beroende på hur du lagt upp resten av veckan. Jag skulle gärna lägga både latsträning och axlar på bänkdagarna.

Vilka set och reps på komplementövningarna?

henkebenke wrote:
    Vilka set och reps på komplementövningarna?

Jag hade valt 5-8 reps, 3-5 set.

Tack så mkt :up:

Tunga 5rep x 5set med en redig uppvärmning på ca; 12-15rep tycker jag funkar bra i bänkpress.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.