Home › Forums › Styrkehörnan › bästa träningslokal i Stockholm?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 januari, 2007 at 22:12 #460813Anonym anvandareMember
vad tycker ni är bästa gymmet för styrketräning (inte bodypump spinning aerobic eller liknande) i Stockholm, especiellt för en idrottare? dvs mycket fria vikter, squat rack osv..
Tidigare har jag varit i STK, men undrar bara om det finns flera..4 januari, 2007 at 22:12 #65870Anonym anvandareMember5 januari, 2007 at 01:26 #460814Anonym anvandareMemberMen va fan tror inte du får det mkt bättre och mer hardcore än STK!! Inge fel på priset heller.. PS. jag kör inte där men har provat, bor lite för långt bort..
5 januari, 2007 at 09:43 #460815Anonym anvandareMemberKan varmt rekommendera Deltagym på Hälsingegatan.
[www.deltagym.com]5 januari, 2007 at 10:32 #460816Anonym anvandareMemberMirre wrote:Kan varmt rekommendera Deltagym på Hälsingegatan.
[www.deltagym.com]Har en polare som blev portad från Deltagym för att han ”släppte” ner vikterna i golvet när han körde mark. Känns inte som ett gym för seriösa byggare. Kanske är det annorlunda idag (detta var ett par år sedan).
5 januari, 2007 at 10:59 #460817Anonym anvandareMemberhaha va löjligt.. okej om man gör de jämnt och kastar runt hantlar,stänger etc. Men gjorde han de 1 gång ?
5 januari, 2007 at 11:00 #460818Anonym anvandareMemberCicero wrote:Har en polare som blev portad från Deltagym för att han ”släppte” ner vikterna i golvet när han körde mark. Känns inte som ett gym för seriösa byggare. Kanske är det annorlunda idag (detta var ett par år sedan).Det är samma ägare som för ett par år sedan..
5 januari, 2007 at 11:04 #460819Anonym anvandareMemberrono wrote:haha va löjligt.. okej om man gör de jämnt och kastar runt hantlar,stänger etc. Men gjorde han de 1 gång ?Nej han tränar alltid så esom han är styrkelyftare och vet hur man utför ett korrekt marklyft. Han blev tillsagd flertalet ggr men körde på som han brukar. Till slut blev han portad. Tragiskt:D
5 januari, 2007 at 11:06 #460820Anonym anvandareMemberSTK är klart kanon! :pop:
6 januari, 2007 at 23:11 #460821Anonym anvandareMembertack för alla svar,
att bli portad från ett gym pga sån orsak är inte bra..
Popeye, kör du football?
7 januari, 2007 at 10:27 #460822Anonym anvandareMemberVarför ska man kasta ner vikten då?
Är det för tungt för att kunna hantera så får man sänka vikten.Jag har inte erfarenhet från ren styrkelyft men inom vanlig styrketräning finns ingen anledning att kasta ner vikten. Om du inte kan hantera den så är det fel vikt för dig. Det är inte bara att rycka från punkt a till punkt b utan låt rätt muskel jobba. Dessutom tycker jag att man ska ha respekt för gymmet så att redskapen bibehålls i bra skick och inte minst så glöm inte dina medtränande som gärna behåller sin hörsel. :up:
Mvh,
Mirre7 januari, 2007 at 10:41 #460823Anonym anvandareMemberMirre wrote:Varför ska man kasta ner vikten då?
Är det för tungt för att kunna hantera så får man sänka vikten.Jag har inte erfarenhet från ren styrkelyft men inom vanlig styrketräning finns ingen anledning att kasta ner vikten. Om du inte kan hantera den så är det fel vikt för dig. Det är inte bara att rycka från punkt a till punkt b utan låt rätt muskel jobba. Dessutom tycker jag att man ska ha respekt för gymmet så att redskapen bibehålls i bra skick och inte minst så glöm inte dina medtränande som gärna behåller sin hörsel. :up:
Mvh,
MirreWord. Finns nog inget mer störande än de som släpper ner vikterna vid marklyft från knävecket. De som gör så bör leta upp gym med ett riktigt, dämpande lyftarpodie.
Delta är bra, men jag skulle vilja se ett gym med mycket ljusinsläpp utifrån och lite mer space mellan maskiner/vikter. De är iof väldigt få.
7 januari, 2007 at 11:08 #460824Anonym anvandareMemberCicero wrote:Har en polare som blev portad från Deltagym för att han ”släppte” ner vikterna i golvet när han körde mark. Känns inte som ett gym för seriösa byggare. Kanske är det annorlunda idag (detta var ett par år sedan).Inte ett gym för seriösa byggare ???? nja Delta har producerat ett stort antal tävlinsbyggare genom åren och även Dimman (ägaren) har tävlat med framgång.
7 januari, 2007 at 11:26 #460825Anonym anvandareMemberMats E. wrote:Word. Finns nog inget mer störande än de som släpper ner vikterna vid marklyft från knävecket. De som gör så bör leta upp gym med ett riktigt, dämpande lyftarpodie.Delta är bra, men jag skulle vilja se ett gym med mycket ljusinsläpp utifrån och lite mer space mellan maskiner/vikter. De är iof väldigt få.
Dock kompenseras det av inspiratonen och den vänliga andan där man delar med sig och låter folk köra medans man vilar.
7 januari, 2007 at 13:23 #460826Anonym anvandareMemberHaha vafan, jag tror aldrig jag har hållt emot ett marklyft på nervägen tror jag, men det kanske inte är så bra om man tränar på ett gym utan podie, på jsk hittade dom ett hål i golvet, och det var ändå UNDER podiet, så det nöter nog en del.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.