bästa träningslokal i Stockholm?

Home Forums Styrkehörnan bästa träningslokal i Stockholm?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 45 total)
  • Author

Starta gärna en ny tråd om det ni diskuterar, men nu är det väl iaf dags att återgå till ursprungsämnet. ;)

gah Jay, jag som ville lägga en kommentar om det andra som var intressant.
    Det jag tycker är lite roligt är priserna mellan småstäder och stor städer.
    Ett halvårskort på Delta är dyrare än ett årskort på mitt gym i karlskrona :D

(jag är inte dum i huvudet så jag fattar ju varför det är dyrare)

Jay wrote:
    Starta gärna en ny tråd om det ni diskuterar, men nu är det väl iaf dags att återgå till ursprungsämnet. ;)

True. Mycket korr off topic. Ville eg bara slänga in en kul anekdot om Delta. Sedan borde väl denna tråd ligga under Allm. Om Gymtr. I synnerhet med tanke på de synpunkter som florerat kring marklyftsteknik:emo-thumb

Hej !

STK är ett styrkelyftar/tyngdlyftar/bodybuildargym och Delta är endast ett bodybuildargym.

ps. en som vet.

en liten fråga bara… vad ligger ca priserna för ett årskort på ett ”hardcoregym” utan bodypump och sånt shit i sthlm? Här uppe i boden kostar det 1000 kr för ett år, då har man allt man behöver ;)

kan ju lägga till att jag undrar för att jag funderar på att studera söderut!

Stk tar 2000 kr/år, men vem som helst får inte träna där . Det måste vara människor som är seriöst satsande på sin idrott.
    /Dymo

Tillägg STK är ett ”hardcoregym”/Dymo

Dymo wrote:
    Tillägg STK är ett ”hardcoregym”/Dymo

Hårda killar! :emo-thumb

:D

rono wrote:
    Hårda killar! :emo-thumb

Jag tror alla har snöat in sig på lite fel diskussion i det här forumet gällande ”Bra gym i sthlm eller ej?” och istället börjat fokusera på det korrekta marklyftet eller inte?
    Klart att jag förstår Delta gym ang. marklyftets rätta jag, att det för en massa oväsen mm. Då man som SL lyftare bör och i min mening skall släppa på trycket på väg ner för att utföra lyftet korrekt. Detta gör att jag på något enda vis inte förstår vad SL lyftare gör på ett gym som Delta?
    Fast å andra sidan, viste personen ifråga om att han/hon INTE fick bedriva korrekta marklyft just på detta gym?
    Oftast är det de små sakerna som bygger de stora problemen: just missförstånd.
    Delta gym är vad jag förstår ett såkallat ”inne” gym med fokus på motionärs och byggningsträning. Dessa motionärer och ”byggare” är alltså inga SL lyftare vilket gjort att det vad jag förstår inte införskaffats något podie?
    Jag tycker som så här: Utgå i från vad för gym du letar efter och vilken träning du skall bedriva. I Sthlm finns det både bra ”byggargym” och atletklubbar där man kan dra tung mark, köra i utrustning osv.
    Vad jag tror är bäst är om man väljer att bedriva sin träning med likasinnade. Detta tror jag gör att man får ut mer av sin träning då man kan bedriva sin träning i lugn och ro, få tips och hjälp.
    Jag bor inte i Sthlm så tyvärr har jag dålig koll på vilka klubbar som är bra och inte. Antar att de allra flesta är bra på sin nich!
    Vad jag däremot vet är att Atletklubbarna brukar vara en slant billigare och gymen brukar i regel vara enklare då i form av hantlar och skivstänger jämfört medan ”byggar” gym är ett alltiallo.

Lycka till !

superberggren wrote:
    Jag tror alla har snöat in sig på lite fel diskussion i det här forumet gällande ”Bra gym i sthlm eller ej?” och istället börjat fokusera på det korrekta marklyftet eller inte?
    Klart att jag förstår Delta gym ang. marklyftets rätta jag, att det för en massa oväsen mm. Då man som SL lyftare bör och i min mening skall släppa på trycket på väg ner för att utföra lyftet korrekt. Detta gör att jag på något enda vis inte förstår vad SL lyftare gör på ett gym som Delta?
    Fast å andra sidan, viste personen ifråga om att han/hon INTE fick bedriva korrekta marklyft just på detta gym?
    Oftast är det de små sakerna som bygger de stora problemen: just missförstånd.
    Delta gym är vad jag förstår ett såkallat ”inne” gym med fokus på motionärs och byggningsträning. Dessa motionärer och ”byggare” är alltså inga SL lyftare vilket gjort att det vad jag förstår inte införskaffats något podie?
    Jag tycker som så här: Utgå i från vad för gym du letar efter och vilken träning du skall bedriva. I Sthlm finns det både bra ”byggargym” och atletklubbar där man kan dra tung mark, köra i utrustning osv.
    Vad jag tror är bäst är om man väljer att bedriva sin träning med likasinnade. Detta tror jag gör att man får ut mer av sin träning då man kan bedriva sin träning i lugn och ro, få tips och hjälp.
    Jag bor inte i Sthlm så tyvärr har jag dålig koll på vilka klubbar som är bra och inte. Antar att de allra flesta är bra på sin nich!
    Vad jag däremot vet är att Atletklubbarna brukar vara en slant billigare och gymen brukar i regel vara enklare då i form av hantlar och skivstänger jämfört medan ”byggar” gym är ett alltiallo.

Lycka till !

Håller med dig till fullo. Vad jag är lite brydd över är mer att det rimligen borde finnas byggare som har intresse av att köra tunga mark, och byggare brukar ju inte hänga på atletklubbar om du förstår vad jag menar.

Själv trivs jag bäst på en bra atletklubb men det kan ju finnas anledningar att välja ett suboptimalt byggargym som Delta, som exempelvis geografisk placering, öppettider, etc.

BTW: Kör du nåt på SAK?

Jag kanske missat det man att det inte har nämnts tidigare är ett mysterium för mig;

BOSÖN.

Japp, kör på SAK! men komer göra ett icke tidsbestämt tävlingsuppehåll just nu pga. axelproblem tyvärr :-(
    Hej hopp-
    ps.kul att du håller med :-).ds

finns det några vettiga hardcoregym nära pendeln söder om stan?

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 45 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.