Benchpress Calculator

Home Forums Styrkehörnan Benchpress Calculator

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Tjena! Det finns ju en massa Benchpress Calculators som räknar ut vad man maxar. stämmer dom verkligen?

Inte för alla!
    Jag lyfter iaf. mer än vad en kalkylator säger!
    Ca. 5kg mer för att vara exakt!

det beror väll på hur explosiv man är.

Och hur brett grepp man har och hur man tränar!

okej tack

Undertaker wrote:
    Och hur brett grepp man har och hur man tränar!

Hur spelar det in hur repsstark man är beroende på hur brett grepp man håller?

Ju smalare grepp desto mer kopplas triceps in och dom blir trötta fortare!

rinse wrote:
    Hur spelar det in hur repsstark man är beroende på hur brett grepp man håller?

Jag själv känner att när lyftvägen blir kortare så blir jag repsstarkare men när jag kör till exempel smalbänk är jag väldigt outhållig, allstå lång lyftväg.

Undertaker wrote:
    Inte för alla!
    Jag lyfter iaf. mer än vad en kalkylator säger!
    Ca. 5kg mer för att vara exakt!

Du menar la ”Ca. 5kg mer för att vara ungefärlig

:nerd:

Undertaker wrote:
    Ju smalare grepp desto mer kopplas triceps in och dom blir trötta fortare!

Jo men nu håller inte det riktigt va? Jag är både starkare och uthålligare i triceps än vad jag är i bröst så jag presterar nog bättre med ett lite smalare(pekfinger på ringen) grepp oavsett.

Sen vem är så dum och tar vad man har gjort med ett grepp och trycker in det i någon calc och förväntar sig att den ska tala om vad man kan göra med ett smalare grepp? Men visst då spelar det in om man har fötterna i luften när man kör reps osv.

rinse wrote:
    Jo men nu håller inte det riktigt va? Jag är både starkare och uthålligare i triceps än vad jag är i bröst så jag presterar nog bättre med ett lite smalare(pekfinger på ringen) grepp oavsett.

Sen vem är så dum och tar vad man har gjort med ett grepp och trycker in det i någon calc och förväntar sig att den ska tala om vad man kan göra med ett smalare grepp? Men visst då spelar det in om man har fötterna i luften när man kör reps osv.

Det jag menade är att jag t.ex.
    Håller lillfingren ca 1 cm innanför ringarna och med det greppet lyfter jag låt säga 8x100kg
    men mitt max med det greppet är mer än vad kalkylatorn säger!

Håller jag med ca 2cm bredare grepp lyfter jag ca 10x100kg, men mindre max vikt än vad kalkylatorn räknar ut!

Nu kanske jag skrev lite otydligt, men jag tänkte nog att det kan variera, inte att det är så!

Det är ju personligt för alla hur det fungerar!
    Alla är ju inte likadana!

Ok förstår lite bättre hur du menade nu.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.