Beprövat benböj- samt bänkpressprogram?

Home Forums Styrkehörnan Beprövat benböj- samt bänkpressprogram?

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Hej alla styrketörstande vänner..

Har under de senaste åren tränat en hel del styrketräning, varav de senaste 1,5 – 2 åren varit mer seriöst och planerat, där kosten bl.a. fått spela en allt större roll.
    Nu har jag planerat att köra igång en tyngre styrkeperiod fr.o.m. måndag nästa vecka, där jag kommer att prioritera ben och bröst, då jag känner att jag släpar där vad gäller styrka i förhållande till t.ex. rygg och axlar.
    Mitt mål med de här prioriteringarna är att få en jämnstarkare kropp.
    Nu letar jag program för böj samt bänk då jag anser samt förstått inte minst genom det här forumet att det är de två övningarna som gäller för att bygga kvalitativ styrka i ben respektive bröst. Mer av back to basic tror jag är nyckeln till min styrkeökning!
    Väldigt tacksam för förslag på upplägg och program som ni själva praktiserat och kan se för och nackdelar med.

Tack på förhand..

/To Failre! :up:

för bröst rekommenderar jag MM2K.
    Bara söka… :)

Kör MM2K för böjj också

hallå där..

om bara är ute efter styrka så ska du absolut inte köra fler än 5 reps. sj kör jag 3*3 och tycker det har givit mycket bra resultat.

jag kör en tre veckors period, första veckan lätt och explosivt c.a 60% av max, 3*3. vecka två 3*3 mellan tungt 80-85%, sista veckan går jag upp och klämer ut max för dagen i ett max lyft. så här kör jag både i bänk och böj, se bara till att vila mycket så att du känner dig hyfsat pigg mellan lyften. det här bygger absolut ingen volym!!!!!

lycka till:emo-thumb

Tack för råd och tips! Letade upp MM2K och det verkar väldigt seriöst upplagt och genomtänkt. Kommer helt klart ge det en chans. Kommer dock bara att köra bänkpressen och komponera min övriga träningssplit och mina pass efter eget huvud.

Tack…

/To Failure

[http://medlem.spray.se/damienthorne/MM2K.html http://medlem.spray.se/damienthorne/MM2K.html%5D

Är tanken att man skall träna bröst en gång i veckan när man använder sig av MM2k?

Har redan funnit svar i annan tråd.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.