box squat?

Home Forums Styrkehörnan box squat?

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

hejsan, jag undrar om det verkar vettigt att lägga in box squat som styrkelyftare i knäböjspasseT?

Vettigt och vettigt…vad menar du?

Är du styrkelyftare eller vill du göra som styrkelyftare och sätta in boxböj i ditt träningspass?

Frågan är som vanligt ”VARFÖR?”. Innan du sätter in en komplementövning så ska du fråga dig VARFÖR den ska vara med. Vad ska du ha för nytta av den? En övning som är med i ett träningsprogram utan att man vet varför den är med kan lika gärna plockas bort ur programmet. (Tyvärr ser man alltför ofta människor som kunde plocka bort så gott som hela programmet , men det är en annan fråga).

Själv kan jag sitta flera timmar och väga komplementövningar mot varandra. Jag funderar på vad den lyftare jag ger programmet till behöver just då, varför en viss komplementövning motsvarar det behovet, väger liknande komplementövningar mot varandra, bestämmer mig, väger igen och gör till sist ett slutgiltligt beslut. Har man inte funderat på ”varför” är programmet dåligt (eller bra bara av en slump).

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.