Home › Forums › Styrkehörnan › Bra skor för knäböj
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 oktober, 2007 at 15:22 #823002Anonym anvandareMemberTimme wrote:Nej, för att återgå till topic. Varför vill du ha platta sulor? För knäböj kan jag och typ varenda styrkelyftare/Tyngdlyftare intyga att det är skor med klack som gäller.
citerar Kåre Lundgren ur en artikel ang. knäböj som finns på kolozzeumforumet.
”De ska vara stadiga och helst så höga att de går upp en bit på skenbenet. De måste ha hårda klackar.
med mjuka sådana känns det som att stå i en blötmyr och böja. Det blir ostabilt och du kan få mikroskador i knäna, som kan utvecklas till stora problem.”Kanske är jag som missuppfattar något här men är detta precis tvärtom vad du säger?
29 oktober, 2007 at 15:59 #823003Anonym anvandareMemberjwallin wrote:citerar Kåre Lundgren ur en artikel ang. knäböj som finns på kolozzeumforumet.”De ska vara stadiga och helst så höga att de går upp en bit på skenbenet. De måste ha hårda klackar.
med mjuka sådana känns det som att stå i en blötmyr och böja. Det blir ostabilt och du kan få mikroskador i knäna, som kan utvecklas till stora problem.”Kanske är jag som missuppfattar något här men är detta precis tvärtom vad du säger?
Ja, HÅRDA klackar. Jag har inte sagt något annat! De översta skorna jag länkade till har hårda klackar.
29 oktober, 2007 at 16:00 #823004Anonym anvandareMemberherrdanne wrote:Adidas Barricade
Goa tegelstenskor[img=http://rs.tennis-warehouse.com/tw/ProductImages/AB4MWB.JPG]
Inte särskilt bra skor. Sådana skor är på tok för mjuka.
29 oktober, 2007 at 16:26 #823005Anonym anvandareMemberDet bästa är att köpa ett par skor som är gjorda för lyftning! Alltså ett par med platt och hård sula med eventuell klack. Min favorit är helt klart ADIDAS Adistar Weight, men dom kostar en hel del också, förmodligen för att dom är gjorda i känguruskinn och klackens kärna är i trä. Men det funkar med andra varianter med, DoWin skorna är ju en lite billigare variant och dom funkar perfekt!
29 oktober, 2007 at 19:03 #823006Anonym anvandareMemberTimme tycker du är jävligt generell nu =D finns de som böjer alldeles utmärkt i platta skor, t.ex. olof wiklund som typ har snyggast böjstil i landet. Det viktiga är väl mer att dom är stadiga och inte vinglar runt.
Wallanders gamla skor saknade klack, och dom du visade på bilden ser också ut att sakna klack? Önerud har ju t.o.m lovordat dom i sin journal för att han inte sköt fram knäna lika mycket som med OLdojjor.
30 oktober, 2007 at 12:56 #823007Anonym anvandareMemberJag tävlar i styrkelyft, och kör Crain´s Power Squat Shoe… Funkar alldeles utmärkt.
Finns på [www.powerzite.se]31 oktober, 2007 at 18:31 #823008Anonym anvandareMemberErik__ wrote:Timme tycker du är jävligt generell nu =D finns de som böjer alldeles utmärkt i platta skor, t.ex. olof wiklund som typ har snyggast böjstil i landet. Det viktiga är väl mer att dom är stadiga och inte vinglar runt.Wallanders gamla skor saknade klack, och dom du visade på bilden ser också ut att sakna klack? Önerud har ju t.o.m lovordat dom i sin journal för att han inte sköt fram knäna lika mycket som med OLdojjor.
Jo, jag är nog lite för generell. Jag ber om ursäkt
16 november, 2007 at 01:09 #823009Anonym anvandareMemberAdidas Ironwork II, 1195:- på powerzite.se.
[img=http://www.powerzite.se/upload/218_20051004130831.jpg]
16 november, 2007 at 13:02 #823010Anonym anvandareMember[http://www.extremepower.se/ovriga-produkter-c-27.html] :up:
16 november, 2007 at 13:59 #823011Anonym anvandareMemberOm du bor i NV-skåne kan jag ordna ett par nya DoWin billigt till dig.
Du kan PMa isf.17 november, 2007 at 21:12 #823012Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Nej, Damir kan nog lyfta sina 300kg lika bra med gympadojor eller sandaler…Hur kom mitt namn in i detta.. Men iaf:
Nej det går nog inte… . jag kör med Wahlanders. Detta gör även Mange. Och många mer från jsk.
De är toppen, som han har gjort. Mange lyfter mycket bättre mer dem tydlígen.
För mig är det mina första skor.. Inget fel på dem inte.
Timme wrote:Är du helt trög eller?Dessa är också populära. Det är de skorna som världsmästarna Magnus Önerud och Damir Trokic böjer i.
Oj, såg nu redan att timme hade skrivit om oss…
Mat_och_upplevelser wrote:Är han din kille eller?OCH VEM I HELVTE; ja I HELVETE; är du ?
Erik__ wrote:Timme tycker du är jävligt generell nu =D finns de som böjer alldeles utmärkt i platta skor, t.ex. olof wiklund som typ har snyggast böjstil i landet. Det viktiga är väl mer att dom är stadiga och inte vinglar runt.Wallanders gamla skor saknade klack, och dom du visade på bilden ser också ut att sakna klack? Önerud har ju t.o.m lovordat dom i sin journal för att han inte sköt fram knäna lika mycket som med OLdojjor.
OM man vill ha klack så lägger han i det ( jag har det….)
1 december, 2007 at 16:40 #823013Anonym anvandareMemberJag kör i träskor
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.