Bröst schema, bättre/sämre?

Home Forums Styrkehörnan Bröst schema, bättre/sämre?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Tjena, jag hittade en sida där det står att man skulle kunna höja sig 20 kg i bänkpress på 3 veckor ( låter orimligt mycket men vad vet jag ).
    Så jag ska jämnföra mitt förra böst schema med det nya, vilket tror ni är bäst?
    Bygger muskler fortast alltså.
    Nya Schemat

Bänkpress – 4 till 6 rep. 3 set
    Bänkpress lutande – 4 till 6 Rep. 1 Set
    Dips – 4 till 6 rep. 2 Set

Gamla Schemat

Bänkpress – 6 till 10 rep. 4 set
    Hantel Press lutande bänk – 6 till 10 rep. 4 set
    Flies – 6 till 12 rep.4 set

Länk till det ” Höj dig 20 kilo i bänk press ”
    [http://hem.passagen.se/j_fryxell/20%20kg.html]

Tack på förhand!
    /Jesper

Ilikefood wrote:
    Tjena, jag hittade en sida där det står att man skulle kunna höja sig 20 kg i bänkpress på 3 veckor ( låter orimligt mycket men vad vet jag ).
    Så jag ska jämnföra mitt förra böst schema med det nya, vilket tror ni är bäst?
    Bygger muskler fortast alltså.
    Nya Schemat

Bänkpress – 4 till 6 rep. 3 set
    Bänkpress lutande – 4 till 6 Rep. 1 Set
    Dips – 4 till 6 rep. 2 Set

Gamla Schemat

Bänkpress – 6 till 10 rep. 4 set
    Hantel Press lutande bänk – 6 till 10 rep. 4 set
    Flies – 6 till 12 rep.4 set

Länk till det ” Höj dig 20 kilo i bänk press ”
    [http://hem.passagen.se/j_fryxell/20%20kg.html]

Tack på förhand!
    /Jesper

Frågar du mig så kan man inte ändra från 10or till 6or och på tre veckor bänka 20 kg mer. Har inte funkat på mig eller någon annan som jag känner. Att bänka 20 kg mer på tre veckor kanske funkar ifall man är nybörjare och använder sig utav otillåtna medel. Att öka även 5 kilo tar tid när man har tränat länge och är nära sitt genetiska max.

TheBigOne wrote:
    Frågar du mig så kan man inte ändra från 10or till 6or och på tre veckor bänka 20 kg mer. Har inte funkat på mig eller någon annan som jag känner. Att bänka 20 kg mer på tre veckor kanske funkar ifall man är nybörjare och använder sig utav otillåtna medel. Att öka även 5 kilo tar tid när man har tränat länge och är nära sitt genetiska max.

”Sitt genetiska max”..

Så talar de som är lite rädda för att ta i ordentligt.

Dessutom, att döma av dig avatarbild, så tvivlar jag på att du kan yttra dig om genetiska max.

Vad är det som säger att när du nått ditt ”max”, inte kan lägga på 5kg i böj, bänk eller mark?

Meningen är inte att direkt dissa dig, men man skall vara jävligt försiktig med att slänga sig med ord som är födda ur lathet.

MaQue wrote:
    ”Sitt genetiska max”..

Så talar de som är lite rädda för att ta i ordentligt.

Dessutom, att döma av dig avatarbild, så tvivlar jag på att du kan yttra dig om genetiska max.

Vad är det som säger att när du nått ditt ”max”, inte kan lägga på 5kg i böj, bänk eller mark?

Meningen är inte att direkt dissa dig, men man skall vara jävligt försiktig med att slänga sig med ord som är födda ur lathet.

Jag menade inte att jag har nåt mitt genetiska max, vart fick du det ifrån. jag är övertygad om att jag kan lägga på mig mycket med massa under några år om jag nu hade velat det. Mitt mål med träningen är inte att nå mitt genetiska max.

Du känner inte mig därför vet du inte ifall jag är lat, eller? Man tränar av olika anledningar, man vill ha kondition, styrka, maximalt med massa osv. därför tar man i på olika sätt beroende på vad man vill uppnå, har inget med lathet att göra.

Vet ej ifall du brukar tolka så här konstigt men i det här fallet så har du nog missförståt mig totalt.;)

TheBigOne wrote:
    Jag menade inte att jag har nåt mitt genetiska max, vart fick du det ifrån. jag är övertygad om att jag kan lägga på mig mycket med massa under några år om jag nu hade velat det. Mitt mål med träningen är inte att nå mitt genetiska max.

Du känner inte mig därför vet du inte ifall jag är lat, eller? Man tränar av olika anledningar, man vill ha kondition, styrka, maximalt med massa osv. därför tar man i på olika sätt beroende på vad man vill uppnå, har inget med lathet att göra.

Vet ej ifall du brukar tolka så här konstigt men i det här fallet så har du nog missförståt mig totalt.;)

Jag menade såhär; Du talar om genetiskt max utan att själv anse dig vara där.

Ditt mål med träningen är ditt mål, jag lägger mig inte i det, utan jag blev mer bara irriterad på att folk ofta häver ur sig ”jag har nått mitt genetiska max” som ursäkt.

Som jag skrev, det var inte meningen att dissa dig rakt av, utan jag klargjorde mer en åsikt ang. huruvida man låter sig begränsa sig eller inte.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.