Bygga egna redskap!

Home Forums Styrkehörnan Bygga egna redskap!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • Author

Hallå,

Tänkte dela med mig av mina små skapelser jag gjorde under en tråkig lördag uppe i stugan med 3 stockar och en motorsåg. Blev rätt nöjd med resultatet.

Jag gjorde en 50 kg´s och en 70 kg´s stock samt ett par ”farmers walk”v väskor på 60 kg styck. Inga monstervikter, men jag är heller ingen samuelsson. Snabbt och billigt och bra blev det. Vill man ha tyngre så äre bara att göra störe stockar och helst av gran.

Handtagen i stockarna är vanlig kätting fastskruvad med franskruv och en gummislang trädd utanpå kättingen.

Handtagen i stockarna är bara vanliga järnrör inslagna i hålen jag gjorde med motorsågen.

Lite Rocky känsla att stå ute i granskogen och träna med timmerstockar, roligt som variation till gymet :)

Cooolt är det ända jag kan säga..

Dom e kanske inte helt balanserade vikt mässigt, men de e ju bara häftigt,
    börja sälj:emo-thumb skicka ner en 90kilos till mej i GBG,du kan få en hundring:)

Jag är riktigt imponerad! Bra gjort!!

heheh, nja. Helt 100% balanserade är dom inte men nära nog, balanserade press stockarna på en bom för att få ut vikt centrum, bara att utgå från det sen när man placerar handtagen.

Skiljer 1 kg på mina ”väskor” orkade inte bry mig så hårt där, mest en kul grej för att prova :D

Det där ser ju riktigt stabilt ut, farmers walk är en härlig övning det!

Coolt!
    Dra på ”No easy way out” från Rocky IV (tror jag det va) i lurarna också så blir det häftigt 8)

Shit!That´s hardcore!

Lycka till!

”heavy” shit ! :D fina krejjer!
    btw. Ngn som vet vad ett ”mindre” dumper däck väger? inga mått som helst:D

Manligt :P

Beem wrote:
    Manligt :P

Håller med:up:

Uppdatering:

Hittade ett par I-balkar på jobbet igår som jag svetsade handtag och pinnar att ha mer vikt på.

Blev grymt bra balanserade, mätte riktigt noggrant.

Varje ”väska” väger 62,1 kg st.

fett!

Lill_Erik wrote:
    Uppdatering:

Hittade ett par I-balkar på jobbet igår som jag svetsade handtag och pinnar att ha mer vikt på.

Blev grymt bra balanserade, mätte riktigt noggrant.

Varje ”väska” väger 62,1 kg st.

Ahh, de blev fakstist grymma – Om du bor i sörmland kan jag köpa dem för ett par tusingar om du vill sälja dem :P

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.