Home › Forums › Styrkehörnan › Bygga och bränna samtidigt?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 mars, 2006 at 12:55 #638585Anonym anvandareMember
Kan någon hjälpa mig?
Vägde 102 kg innan jag kom igång september -05. Jag rasade i vikt ganska fort då jag landade på ca 94 kg i december -05. Efter det gick jag upp till 96 kg och det verkar som om jag stannat där?
Jag kör ett spinningpass i veckan och kör sedan även styrketräning (tungt) 3 gånger i veckan. Vill ju bygga men även förbränna mer (ner under 90 kg). Kanske omöjligt att göra samtidigt?28 mars, 2006 at 12:55 #76631Anonym anvandareMember28 mars, 2006 at 14:49 #638587Anonym anvandareMemberför att bygga lär du ligga på överskott av kalorier och för att bränna lär du ligga på underskott du kan nog räkna ut själv hur det går
28 mars, 2006 at 15:43 #638589Anonym anvandareMemberKotten wrote:för att bygga lär du ligga på överskott av kalorier och för att bränna lär du ligga på underskott du kan nog räkna ut själv hur det gårJag håller kalori intaget nere! Lägger vikten på att få i mig mycket protein!
28 mars, 2006 at 15:43 #638591Anonym anvandareMemberKotten wrote:för att bygga lär du ligga på överskott av kalorier och för att bränna lär du ligga på underskott du kan nog räkna ut själv hur det gårJag håller kalori intaget nere! Lägger vikten på att få i mig mycket protein!
28 mars, 2006 at 17:39 #638593Anonym anvandareMemberDen uppfattningen jag fått är iaf att det är eorhört svårt att göra båda samtidigt… Så det bästa är nog att försöka skala av de sista kilona du vill bli av med innan du börjar satsa helt på uppbyggnaden.
28 mars, 2006 at 17:58 #638595Anonym anvandareMemberRiche wrote:Kan någon hjälpa mig?
Vägde 102 kg innan jag kom igång september -05. Jag rasade i vikt ganska fort då jag landade på ca 94 kg i december -05. Efter det gick jag upp till 96 kg och det verkar som om jag stannat där?
Jag kör ett spinningpass i veckan och kör sedan även styrketräning (tungt) 3 gånger i veckan. Vill ju bygga men även förbränna mer (ner under 90 kg). Kanske omöjligt att göra samtidigt?Om du är ren nybörjare när det gäller styrketräning så är det klart att du kan bygga om du håller uppe proteinerna. Men du bygger inte i närheten av så mycket som du hade gjort om du hade plus på kalorierna.
30 mars, 2006 at 09:17 #638597Anonym anvandareMemberHaha Richi Boy. I kväll ska jag visa hur du ska göra
30 mars, 2006 at 09:57 #638599Anonym anvandareMemberInte omöjligt, men det går långsammare.
Jag funderar på en del andra sporter där atleterna har muskulösa kroppar, typ boxning, brottning, kampsport, sprinter osv. Inte bekymrar de sig över bulk och deff? De tränar väl och äter som vanligt folk, och dietar för att komma ner till sin viktklass. Har jag fel?
30 mars, 2006 at 12:05 #638601Anonym anvandareMemberNina Lätt wrote:Inte omöjligt, men det går långsammare.Jag funderar på en del andra sporter där atleterna har muskulösa kroppar, typ boxning, brottning, kampsport, sprinter osv. Inte bekymrar de sig över bulk och deff? De tränar väl och äter som vanligt folk, och dietar för att komma ner till sin viktklass. Har jag fel?
Nej, du har rätt. Frågan är om det är optimalt(börjar hata det här ordet nu) för att bygga muskler. Troligtvis skulle många sprinters och brottare kunna dunka på sig ordentlig mkt mer muskler om de ”bulkade”. Det är ju ofta genfreaks som dessutom ofta är heltidstränande. Men inte är det omöjligt att bygga muskler utan att va tjock(jag lyckas ju lite iaf.)
30 mars, 2006 at 12:13 #638603Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Nej, du har rätt. Frågan är om det är optimalt(börjar hata det här ordet nu) för att bygga muskler. Troligtvis skulle många sprinters och brottare kunna dunka på sig ordentlig mkt mer muskler om de ”bulkade”. Det är ju ofta genfreaks som dessutom ofta är heltidstränande. Men inte är det omöjligt att bygga muskler utan att va tjock(jag lyckas ju lite iaf.)Det känns som att man ofta ser personer i andra idrotter (och då menar jag inte genetiska freaks eller proffs utan vanliga tränande) som är både i bättre form och har mer muskler än många som tränar styrka. Man undrar vad som blivit fel… De flesta satsar ju (i alla fall i början) på att se normalt vältränade ut, men vägen dit är i många fall en lång och fläskig historia.
PS. Du ser ut som en yxmördare på din avatar
30 mars, 2006 at 12:17 #638605Anonym anvandareMemberNina Lätt wrote:Inte omöjligt, men det går långsammare.Jag funderar på en del andra sporter där atleterna har muskulösa kroppar, typ boxning, brottning, kampsport, sprinter osv. Inte bekymrar de sig över bulk och deff? De tränar väl och äter som vanligt folk, och dietar för att komma ner till sin viktklass. Har jag fel?
Äter sådana idrottare som vanligt folk? :what:
De om några har väl duktig koll på kosten. Dessutom när åtminstone boxare ska ner i sin viktklass brukar de väl mest sätta sig i bastun och få bort så mycket vatten de bara kan innan invägningen. Det handlar väl knappast om renodlade deffer i det fallet.
30 mars, 2006 at 12:53 #638607Anonym anvandareMemberXavier wrote:Äter sådana idrottare som vanligt folk? :what:De om några har väl duktig koll på kosten. Dessutom när åtminstone boxare ska ner i sin viktklass brukar de väl mest sätta sig i bastun och få bort så mycket vatten de bara kan innan invägningen. Det handlar väl knappast om renodlade deffer i det fallet.
Precis, inte ovanligt med en viktnedgång på 5-10kg i vätska innan invägning.
14 april, 2006 at 23:24 #638609Anonym anvandareMemberJo, visst går de ner den vikt som krävs mestadels i vätska; men det handlade väl om hurvida de är vältränade/”stora muskler” och inte om deras deff. Just boxare har jag sett många som är lite i det fläskigaste laget, men sprinters inom friidrott verkar hålla sig hårda och stora året om!?
23 april, 2006 at 19:21 #638610Anonym anvandareMemberKotten wrote:för att bygga lär du ligga på överskott av kalorier och för att bränna lär du ligga på underskott du kan nog räkna ut själv hur det gårOkej så om man tränar styrka stenhårt och rätt 5 dagar i veckan, går raska promenader varje/varannan dag och läggeri n något konditionspass i veckan..Äter mycke protein och drar ner lite på kolhydraterna och så..
Vad blir resultaten??
Något skillnad borde det väl ändå bli? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.