Bygga och bränna samtidigt?

Home Forums Styrkehörnan Bygga och bränna samtidigt?

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • Author

En instressant teori om att bränna fett samtidigt som man bygger muskler är ju ’max-ot cardio’. Har själv inte kört den men de som gjort det säger att den fungerar bra och på ast-ss står det att det ska ha en ’anabolisk’ effekt på musklerna.
    Alltid värt ett försök? :)
    Ta en kik här -> [http://www.ast-ss.se/html/article.asp?ArticleID=313]

Simon G wrote:
    En instressant teori om att bränna fett samtidigt som man bygger muskler är ju ’max-ot cardio’. Har själv inte kört den men de som gjort det säger att den fungerar bra och på ast-ss står det att det ska ha en ’anabolisk’ effekt på musklerna.
    Alltid värt ett försök? :)
    Ta en kik här -> [http://www.ast-ss.se/html/article.asp?ArticleID=313]

Jag läste den artickeln nu! MYCKET intressant, jag ska genast prova detta ”nya” sätt att förbränna fett på..bara en fråga; hur många grr i veckan är det meningen att man skall köra detta konditionspass? det framgår inte i texten :/

men som sagt, mycket intressant läsning!:up:

har läst att han jeff willet som också är med i AST:s gäng körde typ 5-6 gånger i veckan max ot cardio!. stod också att han brände 526 kcal på 16 min också!

antidisco wrote:
    har läst att han jeff willet som också är med i AST:s gäng körde typ 5-6 gånger i veckan max ot cardio!. stod också att han brände 526 kcal på 16 min också!

Oj 5-6 gånger i veckan? :ph34r:

Om man träna styrka enligt max-ot som jag gör (styrka 5 grr) veckan…
    Ska man då köra denna cordio precis före styrkepasset varje dag då?
    eller hur och när på dagarna ska man lägga upp och köra styrka respektive max-ot cordio???

Tac kpå förhand!:up:

måste det vara en cykel med ryggstöd?
    hur ofta ska man göra cardio och styrke då?
    när ska man köra cardio, innan, efter… när?

Christopher wrote:
    Oj 5-6 gånger i veckan? :ph34r:

Om man träna styrka enligt max-ot som jag gör (styrka 5 grr) veckan…
    Ska man då köra denna cordio precis före styrkepasset varje dag då?
    eller hur och när på dagarna ska man lägga upp och köra styrka respektive max-ot cordio???

Tac kpå förhand!:up:

Cardioträningen läggs med fördel EFTER styrketräningen. Lägger du den före kommer du bara bränna slut på kolhydrater och styrketräningen kommer bli enormt lidande.. :) Det är ju vid cardion då man inte vill ha några kolhydrater att bränna för att det ska ta mer på fettet.

Personligen skulle jag ta min gainer/måltid efter cardion också.

CriticaL wrote:
    måste det vara en cykel med ryggstöd?
    hur ofta ska man göra cardio och styrke då?
    när ska man köra cardio, innan, efter… när?

Självklart behöver det inte vara en cykel överhuvudtaget, du kan lika gärna springa eller slå på en säck. Max-OT Cardio är baserat på intervaller och inte cyklar.

nutz wrote:
    Cardioträningen läggs med fördel EFTER styrketräningen. Lägger du den före kommer du bara bränna slut på kolhydrater och styrketräningen kommer bli enormt lidande.. :) Det är ju vid cardion då man inte vill ha några kolhydrater att bränna för att det ska ta mer på fettet.

Tjena! Förlåt för att jag drar upp en sån här gammal tråd men jag kom in på det här forumet av ren slump och fastnade på inlägget av ”nutz”. Jag hoppas verkligen att ingen lyssnade på hans råd eftersom det är ytterst ineffektivt och ganska old-school.
    Något som påpekas ganska tydligt på AST’s sida är att man MINST bör ha 8 timmar mellan Cardio och styrketräningspass!
    Sen är det hög-intensiv cardio vi pratar om här. Det kvittar hur lite kolhydratsreserver du har kvar i musklerna, du bränner bara försumbart mycket fett under själva cardion. Max-OT cardio är till för att höja ämnesomsättningen så att du bränner mera fett den tiden du inte tränar.
    Det finns många nackdelar med att lägga ett cardiopass direkt efter styrketräningen. Först och främst så gör det utdragna träningspasset bara att du bryter ner onödigt mycket muskelmassa (Ja, kroppen drar snarare enrgi från muskelmassan än från fetterserverna i det skedet.). För det andra så drar du ut på den värdefulla tiden efter styrketräningen då dina muskler behöver näring som mest, och du kan inte träna med samma intensitet, vilket gör träningen mindre effektiv. osv. osv.

Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.