Home › Forums › Styrkehörnan › Byte av strategi till aggressive styrka.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 maj, 2009 at 14:58 #64119Anonym anvandareMember3 maj, 2009 at 14:58 #435937Anonym anvandareMember
Hej!
Jag har tränat efter Hypertrophy-Specific Training fast jag tänkte köra styrkelyft.
Jag har kört det 3 eller 4 perioder efter varandra.
Har tränat styrketräning sen högstadiet med några uppehåll.
Jag blir bara svullen och klumpig av H-S-T
Jag är avundsjuk på en som ser tanig ut men han är enormt stark.
Hur ska jag träna för att få explosiv eller som jag kallar det aggressive styrka så du orka mycket 1 till 5 gånger?
Vilken strategi ska jag gå efter då?
Nu kör jag
2 veckor 2 set 15 reps på max
2 veckor 2 set 10 reps på max
2 veckor 2 set 5 reps på max
Och så vilar jag 1 vecka och så börjar jag om.
1 övning per muskelgrupp.
3 pass i veckan
Varje pass kör jag igenom hela kroppen från nacken till vaderna.Berätta hur jag ska träna för att få rå styrka.
/Macke
3 maj, 2009 at 17:42 #435938Anonym anvandareMemberDet finns lite olika strategier. Antingen väljer du ett färdigt program, tex. ett norgeprogram av Dietmar Wolf eller ett Sheikoprogram, eller så tränar du basövningar med egen planerad progression. 5×5 i basövningar, börja en bra bit under maxprestation, öka 2,5 kg i veckan. Eller så kör du stege upp till singel på några kilo under 1RM, tar av vikt och kör 3×3 på samma övning efteråt. Kör komplemet utefter dina egna svagheter. Sluta tänka i muskelgrupper, utan dela upp träningen efter övningar istället, tex:
Dag 1: Tung böj, lätt mark
Dag 2: Tung bänk, lätt böj
Dag 3: Tung mark, lätt bänkHar du ingen styrkelyftklubb i närheten dit du kan gå och få hjälp? Det är svårt att ge bra generell hjälp såhär.
3 maj, 2009 at 18:09 #435939Anonym anvandareMemberVar hittar man Dietmar Wolf och Sheikoprogram?
Vill läsa hur dom ska genomföras för att välja det som passar mig bäst.
3 maj, 2009 at 19:43 #435940Anonym anvandareMemberDiermars program hittar du bland annat på norska förbundets hemsida.
[http://www.styrkeloft.no/treningsprogram]Sheikos program hittar du tex här:
[http://www.elitefts.com/sheiko/] -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.