Home › Forums › Styrkehörnan › Captains of Crush – Vad klarar ni?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 juli, 2009 at 13:15 #290165Anonym anvandareMemberBulkarN wrote:Starkt gjort! :up:
Är du certifierad av Ironmind?
Nope men skulle vara kul att göra.
30 augusti, 2009 at 20:46 #290166Anonym anvandareMembersitter och ska beställa två CoC om ett tag och funderar på vilken man ska välja, har nämligen bara pengar till två för en ganska lång tid framöver…
jag pallar marklyfta 110kg, men där är nog gränsen också för det var med magnesium och det var bra tungt i fingrarna. Funkar det att beställa #1 och #2 för att ha 2an som ett långsiktigt mål, eller ska man kanske rentav köra en trainer och en #1?jobbigt det hära… :p
31 augusti, 2009 at 22:20 #290167Anonym anvandareMemberVäntar på en 2,5a just nu… ska bli kul att se hur det går.
Vet alldeles för lite om grippers för att kunna ge ett bra svar. Tror dock inte du har något som helst problem med en 1a så jag skulle satsa på en 1a och 2a :emo-thumb
4 september, 2009 at 12:57 #290168Anonym anvandareMemberpazzion wrote:sitter och ska beställa två CoC om ett tag och funderar på vilken man ska välja, har nämligen bara pengar till två för en ganska lång tid framöver…
jag pallar marklyfta 110kg, men där är nog gränsen också för det var med magnesium och det var bra tungt i fingrarna. Funkar det att beställa #1 och #2 för att ha 2an som ett långsiktigt mål, eller ska man kanske rentav köra en trainer och en #1?jobbigt det hära… :p
Kross-/kramstyrka kan variera väldigt och generellt sett går det inte att säga att bara för man har bra hållstyrka som marklyft ger så innebär det inte alltid att man är stark på det förstnämnda. Har sett styrkelyftare med 250 kg:s marklyft som personbästa som har problem med 1:an samtidigt som jag sett otränade som utan problem klarar 1:an. Mitt tips är därför att satsa på T och #1. Nu finns det visst även halvor så det är inte 2:an utan isåfall #1.5 du ska fundera på därefter.
Framförallt skulle jag dock råda dig att bli starkare i basövningarna. Greppträning är kul men man lägger hyfsad grund i greppstyrka även genom att hålla sig till basövningarna tills man byggt en hyfsad grund. För övrigt kör du väl inte med dragremmar?
4 september, 2009 at 14:55 #290169Anonym anvandareMemberDougHepburn wrote:Kross-/kramstyrka kan variera väldigt och generellt sett går det inte att säga att bara för man har bra hållstyrka som marklyft ger så innebär det inte alltid att man är stark på det förstnämnda. Har sett styrkelyftare med 250 kg:s marklyft som personbästa som har problem med 1:an samtidigt som jag sett otränade som utan problem klarar 1:an. Mitt tips är därför att satsa på T och #1. Nu finns det visst även halvor så det är inte 2:an utan isåfall #1.5 du ska fundera på därefter.Framförallt skulle jag dock råda dig att bli starkare i basövningarna. Greppträning är kul men man lägger hyfsad grund i greppstyrka även genom att hålla sig till basövningarna tills man byggt en hyfsad grund. För övrigt kör du väl inte med dragremmar?
Jag har precis påbörjat ett program med 2split beståendes nästan uteslutande av basövningar, och nej jag kör aldrig med remmar! Jag äger ett par men de är använda vid något tillfälle men det var inte skönt och så vill jag få underarmsträningen på köpet när jag kör rygg osv! Men tack för tipset! Det är ingen som vet om typ gymgrossisten eller någon liknande butik har så man kan pröva runt om i sthlm eller uppsala? Så jag vet istället för att chansa…
4 september, 2009 at 15:40 #290170Anonym anvandareMemberpazzion wrote:Jag har precis påbörjat ett program med 2split beståendes nästan uteslutande av basövningar, och nej jag kör aldrig med remmar! Jag äger ett par men de är använda vid något tillfälle men det var inte skönt och så vill jag få underarmsträningen på köpet när jag kör rygg osv! Men tack för tipset! Det är ingen som vet om typ gymgrossisten eller någon liknande butik har så man kan pröva runt om i sthlm eller uppsala? Så jag vet istället för att chansa…Låter som ett bra upplägg.
Förut vet jag att de hade på Nutrition Outlet i Uppsala men de har väl konkat om jag förstått det rätt? Låg på Kungsgatan på den tiden…
4 september, 2009 at 16:04 #290171Anonym anvandareMemberDougHepburn wrote:Låter som ett bra upplägg.Förut vet jag att de hade på Nutrition Outlet i Uppsala men de har väl konkat om jag förstått det rätt? Låg på Kungsgatan på den tiden…
okej, har sprungit omkring där i en vecka nu och inte sett någon Nutrition Outlet, får hålla bättre utkik på måndag! Annars får jag leta runt och om inte annat, gissa:p
14 oktober, 2009 at 16:41 #290172Anonym anvandareMemberKlarade min CoC nr 3 idag Man känner sig en smula stolt!
Det var ifs ingen kredikortsstänging eller vad det heter men handtagen gick ihop. Det börjar ta sig i alla fall.
Väntar nog med att köpa CoC nr 3,5 tills man tar 3:an några ggr. Men detta är ju skoj
14 oktober, 2009 at 18:27 #290173Anonym anvandareMemberHar funderat på att köpa en ny men vet inte riktigt vilken jag ska välja.
Jag stänger T 60 ggr eller fler en bra dag.
Har länge gått i tankarna om att uppgradera mig till en tyngre.
Funderar på 1an men den kanske blir för lätt?
Vill helst inte kunna göra fler än 3-4 reps till en början.
Kan nämna att jag tränar underarmar/grepp lite sporadiskt på gymet med och jag pinchar (tror jag det heter?) 2 st 10kgs järn plattor 15 sek+.Kanske ska gå på en 2a direkt? ni som tränat mycket med coc kan väl försöka ge mig en hint om hur mycket det skiljer sig mellan ”klasserna”?
14 oktober, 2009 at 19:04 #290174Anonym anvandareMemberBudak wrote:Har funderat på att köpa en ny men vet inte riktigt vilken jag ska välja.
Jag stänger T 60 ggr eller fler en bra dag.
Har länge gått i tankarna om att uppgradera mig till en tyngre.
Funderar på 1an men den kanske blir för lätt?
Vill helst inte kunna göra fler än 3-4 reps till en början.
Kan nämna att jag tränar underarmar/grepp lite sporadiskt på gymet med och jag pinchar (tror jag det heter?) 2 st 10kgs järn plattor 15 sek+.Kanske ska gå på en 2a direkt? ni som tränat mycket med coc kan väl försöka ge mig en hint om hur mycket det skiljer sig mellan ”klasserna”?
Vet inte redigt ifall jag gör rätt nu men svar till Budak:
Nu har jag inte testat Trainern så kan inte redigt svara på hur den känns men klarar du den 60 ggr är du alldeles för stark för den!
Skulle tro att du klarar 1:an minst 20 ggr, vilket även det skulle vara för lätt. Så mitt råd skulle vara att köpa 2:an. Skulle du inte orka denna gripper har du ju alltid något att sikta på Samt att du troligtvis ändå kanske inhandlar den i framtiden om du nu bestämmer dig för köpa 1:an först. Men mitt råd är att köpa 2:an. En tumregel är att gå upp ett steg när du klarar en gripper ca 10 ggr, enligt ironmind (dom ljuger nog inte )
För att ge en fingervisning om hur de olika stegen förhåller sig till varandra så klarar jag t ex detta:
1:an ~ 40 ggr
2:an ~ 20 ggr
2.5:an ~ 8 – 10 ggr
3:an ~ 1 precisLycka till
18 oktober, 2009 at 11:20 #290175Anonym anvandareMemberAlkoblomman wrote:Vet inte redigt ifall jag gör rätt nu men svar till Budak:Nu har jag inte testat Trainern så kan inte redigt svara på hur den känns men klarar du den 60 ggr är du alldeles för stark för den!
Skulle tro att du klarar 1:an minst 20 ggr, vilket även det skulle vara för lätt. Så mitt råd skulle vara att köpa 2:an. Skulle du inte orka denna gripper har du ju alltid något att sikta på Samt att du troligtvis ändå kanske inhandlar den i framtiden om du nu bestämmer dig för köpa 1:an först. Men mitt råd är att köpa 2:an. En tumregel är att gå upp ett steg när du klarar en gripper ca 10 ggr, enligt ironmind (dom ljuger nog inte )
För att ge en fingervisning om hur de olika stegen förhåller sig till varandra så klarar jag t ex detta:
1:an ~ 40 ggr
2:an ~ 20 ggr
2.5:an ~ 8 – 10 ggr
3:an ~ 1 precisLycka till
Kan du verkligen inte mer än 40 på coc #1?
Jag gjorde 50 reps på #1 och då slutade jag bara för att jag fick en fet blåsa i handen som sprack på rep nummer 51. Coc #2.5 stänger jag bara 1 gång.
18 oktober, 2009 at 17:22 #290176Anonym anvandareMembersamutown wrote:Kan du verkligen inte mer än 40 på coc #1?Jag gjorde 50 reps på #1 och då slutade jag bara för att jag fick en fet blåsa i handen som sprack på rep nummer 51. Coc #2.5 stänger jag bara 1 gång.
Detta var ju på ett ungefär men jau lite mer kanske jag klarar då da. Ta och ge lite. Jag kör ganska sakta när jag tränar, kan nog påverka en hel del. Var längesen jag testade då jag inte finner högrepetitionsträning så givande. Ska testa att köra 1:an max på nästa träningspass och kommer jag ihåg ska jag posta resultat
18 oktober, 2009 at 19:28 #290177Anonym anvandareMemberAlkoblomman wrote:Detta var ju på ett ungefär men jau lite mer kanske jag klarar då da. Ta och ge lite. Jag kör ganska sakta när jag tränar, kan nog påverka en hel del. Var längesen jag testade då jag inte finner högrepetitionsträning så givande. Ska testa att köra 1:an max på nästa träningspass och kommer jag ihåg ska jag posta resultatGör det :up:
Tycker inte heller högreps är något vidare när det kommer till greppträning men en gång måste man väl testa
18 oktober, 2009 at 21:31 #290178Anonym anvandareMemberJag anser inte mitt grepp vara överdrivet stark, jag stängde #2 första gången jag provade. #3 var helt jävla stenhård, var inte ens nära
18 oktober, 2009 at 22:13 #290179Anonym anvandareMemberkör 10-12 reps med en rb 130 men funderar på att köpa en coc 1.5. Är det ett lagom steg att ta eller kommer den bli för tung?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.