Carl Yngvar Christensen 20år gör 1065kg total

Home Forums Styrkehörnan Carl Yngvar Christensen 20år gör 1065kg total

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • Author
    Peter_Eriksson wrote:
    tummen under pekfingret på undersidan av stången, ger en låsning så att greppet sitter mkt bättre.. men gör sjukt ont i tummarna om man inte är härdad.

Precis, lr ja de finns dom som sätter tumen under långfingret också eller under både pek o långfinger de e olika, men principen densamma..

o som sagt det känns i tummen… Men i stort sett alla tyngdlyftare använder sig av tumlås, fast där är det ju inte lika mycket vikt oftast på stången, men man blir härdad….

Hans coach är gammal tyngdlyftare, Dietmar Wolf tror ja han heter, där av OL stilen på hans marklyft och som sagt tumlås.

En annan tråd med denna extrema norrbaggen

[http://forum.body.se/showthread.php?t=34126&highlight=Christensen]

Sjuk jäkel och han sätter alla lyft!

Undra hur han såg ut som liten. Storvuxen påg. Eller ännu hellre, hur ser hans föräldrar ut, de måste vara massiva de med.

killen käkar nog kraftfoder morgon, middag, kväll. mkt mkt imponerande iaf…..

helt galet imponerande, undrar dock varför han börjar så ”lågt” i böjen? han går från 380 till 420, hade det inte varit bättre att börja runt en 400-410 iaf? eller är det så stor skillnad i dagsformen på denna nivå?

soccom83 wrote:
    helt galet imponerande, undrar dock varför han börjar så ”lågt” i böjen? han går från 380 till 420, hade det inte varit bättre att börja runt en 400-410 iaf? eller är det så stor skillnad i dagsformen på denna nivå?

Kan ju handla om nerver också, kanske bättra att så att säga safa på en vikt man är säker på och sen öka men vad vet jag..det enda jag vet är att det är så jag skulle resonerat då jag har riktigt dåliga nerver ;)

Killen är ju helt sanslöst stark hursom, och dom där böjarna är ju toksnygga!

Otroligt stark….

Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.