Home › Forums › Styrkehörnan › Daniel ”Jensa” Johansson på väg tillbaka
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 februari, 2010 at 21:47 #487624Anonym anvandareMember
Daniel Johansson från Falköping var i sitt livs form och hade kvalat in till Sveriges starkaste man -105kg och +105kg när hans högra biceps går av 2 veckor innan tungviktsfinalen i Vänersborg…
Men Daniel är inte den killen som lägger sig ner och tycker synd om sig själv!
Redan dagen efter är han tillbaka på gymmet och börjar en lång och smärtsam väg tillbaka!Jag råkar vara god vän med Daniel så när jag känner att det är tungt och jobbigt att ta sig ner till gymmet brukar jag hämta lite energi och motivation hos denna krigare!
Kan han ska väl f-n jag oxå kunna bita ihop!:up:
Nu kan även du få energi och lite extra motivation från Daniel för han har precis startat upp en blogg där man kommer kunna följa hans träning mot toppen igen!!Daniel ”Jensa” Johanssons blogg Passion4power:
[http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.13909516][/b]Finns viljan så finns lösningar!:up:
5 februari, 2010 at 21:47 #67659Anonym anvandareMember6 februari, 2010 at 14:20 #487625Anonym anvandareMemberintressant kommer följas
23 februari, 2010 at 18:41 #487626Anonym anvandareMemberFölj Daniels träning på bloggen: [http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.13909516]
Här är hans senaste inlägg, någon som kan matcha honom!?
Utmaningen!![/b]
Rättare sagt utmaningarna mot mej själv, vill passa på när min kroppsvikt är så låg som den är nu! En kul grej men som jag ändå tar på fullaste allvar! The Dead Lift Challange!!Nr 1: Reps på 200% av kroppsvikt!!! Regler: Bälte o remmar är tillåtet. Vikten får ej studsas.
Nr 2: Max out 300% (1 rep- 3 ggr kroppsvikt). Regler: Dräkt/bäte tillåtet.
Nr 1 gör jag ett försök på imorgon så bara att hålla tummarna för att min kropp vill imorgon(den har verkligen varit öm o skör när jag ligger så här lågt i vikt/fett). Men hoppas att det är min dag imorgon! Kristoffer Bruto är snäll o finns där med kamera så det kan dokumenteras!
Nr 2 är det stora målet, det viktigaste målet! Det som funnits i mitt huvud länge! Kunde varit i god för det i aug 09 men det är bara spekulationer, vikten ska göras! Det kommer ta mej ett par månader att nå till den nivån som krävs för ett försök men det blir en tuff o rolig resa mot målet! 3 ggr kroppsvikt är kaxigt, inte många som lyckas med det! Finns säkert några lätta styrkelyftare som är god för detta men inom strongman sverige kan jag bara se Danny Andersson klara detta! Rätta mej om jag har fel? Jag tävlar mot mej själv i denna utmaningen men vore kul om någon i sverige lr övriga världen antar utmanigen på 300%.
Håll tummarna…
23 februari, 2010 at 18:54 #487627Anonym anvandareMemberChris wrote:Följ Daniels träning på bloggen: [http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.13909516]Här är hans senaste inlägg, någon som kan matcha honom!?
Utmaningen!![/b]
Rättare sagt utmaningarna mot mej själv, vill passa på när min kroppsvikt är så låg som den är nu! En kul grej men som jag ändå tar på fullaste allvar! The Dead Lift Challange!!Nr 1: Reps på 200% av kroppsvikt!!! Regler: Bälte o remmar är tillåtet. Vikten får ej studsas.
Nr 1 gör jag ett försök på imorgon så bara att hålla tummarna för att min kropp vill imorgon(den har verkligen varit öm o skör när jag ligger så här lågt i vikt/fett). Men hoppas att det är min dag imorgon! Kristoffer Bruto är snäll o finns där med kamera så det kan dokumenteras!
Nr 2 är det stora målet, det viktigaste målet! Det som funnits i mitt huvud länge! Kunde varit i god för det i aug 09 men det är bara spekulationer, vikten ska göras! Det kommer ta mej ett par månader att nå till den nivån som krävs för ett försök men det blir en tuff o rolig resa mot målet! 3 ggr kroppsvikt är kaxigt, inte många som lyckas med det! Finns säkert några lätta styrkelyftare som är god för detta men inom strongman sverige kan jag bara se Danny Andersson klara detta! Rätta mej om jag har fel? Jag tävlar mot mej själv i denna utmaningen men vore kul om någon i sverige lr övriga världen antar utmanigen på 300%.
Håll tummarna…
Verkar vara en riktigt hård utmaning, roligt med andra ord!
Jag vågar definitivt inte gå på 300%, 360 kilo blir lite för mycket :p
24 februari, 2010 at 17:34 #487628Anonym anvandareMemberhttp://www.metrobloggen.se/passion4power[/b]
[youtube=3x6X42LgKOc]
http://www.metrobloggen.se/passion4power[/b]24 februari, 2010 at 19:27 #487629Anonym anvandareMemberinte illa pinkat med 14 reps på 200kg
24 februari, 2010 at 22:12 #487630Anonym anvandareMemberRichard B wrote:inte illa pinkat med 14 reps på 200kgMed tanke på att det är bara ca 5 månader sedan som Daniels biceps gick av uppe i höger axeln så är det sjukt bra, han har bara tränat marklyft 8 veckor efter skadan..
(Vet att han tidigare har gjort 18 reps på 200% kropsvikt men då vägde han lite mer!!)Håll ögonen öppna för nu ska han äta upp sig, jag är säker på att då åker 300% upp oxå:emo-thumb
Följ det på:[www.metrobloggen.se/passion4power]27 februari, 2010 at 19:02 #487631Anonym anvandareMemberMycket tråkigt med avsliten biceps. Gjorde detsamma fast vid atmvecket isället för 4 månaders sen. Vägen tillbaka tar tid men sen jävlar!! Ska följas.
Kul Mark utmaningar, inte riktigt så stark längre där men förut hade jag nästan kunnat matcha!28 februari, 2010 at 22:23 #487632Anonym anvandareMemberSka följas! Inspirerande blogg!
1 mars, 2010 at 12:39 #487633Anonym anvandareMemberKebbie wrote:Ska följas! Inspirerande blogg!Tack.. Kul att höra:)
13 mars, 2010 at 09:59 #487634Anonym anvandareMemberIdag kommer det fint besök ner till Träningskompaniet i Falköping.
Peter Rundberg och Stefan Waltersson från Göteborg kommer för att träna marklyft mm ihop med Daniel Johansson..
Vikter på upp mot 370kg har det snackats om:emo-thumb
Film kommer, håll koll på: [www.Metrobloggen.se/passion4power]13 mars, 2010 at 23:20 #487635Anonym anvandareMemberChris wrote:Idag kommer det fint besök ner till Träningskompaniet i Falköping.
Peter Rundberg och Stefan Waltersson från Göteborg kommer för att träna marklyft mm ihop med Daniel Johansson..
Vikter på upp mot 370kg har det snackats om:emo-thumb
Film kommer, håll koll på: [www.Metrobloggen.se/passion4power]Oj, så man räknas till fint besök nu! :whistle:
Det blev ett bra pass och 370kg satt som väntat för Peter (Åh va lätt det va!). Tack för varmt välkomnande, det var första men säkert inte sista gången vi hälsar på hos er på västgötaslätten!
/Stefan
19 mars, 2010 at 00:13 #487636Anonym anvandareMemberMrGbg wrote:Oj, så man räknas till fint besök nu! :whistle:Det blev ett bra pass och 370kg satt som väntat för Peter (Åh va lätt det va!). Tack för varmt välkomnande, det var första men säkert inte sista gången vi hälsar på hos er på västgötaslätten!
/Stefan
Vi räknar alla som tränar hårt som fint besök på TK i fkp
Nästa gång ni kommer ska det finnas kronlyftspallar på plats oxå, en kille håller på att svetsa dom nu!!:emo-thumbSom jag skrev tidigare så finns det film på detta träningspass!!
Kolla in på: [www.metrobloggen.se/pasion4power][/B]8 maj, 2010 at 19:37 #487637Anonym anvandareMemberChris wrote:Följ Daniels träning på bloggen: [http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.13909516]Här är hans senaste inlägg, någon som kan matcha honom!?
Utmaningen!![/b]
Håll tummarna…
Hämtat från [www.metrobloggen.se/passion4power] idag :up:[/b]
Drömgräns!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/b]
Idag bar det igen av till Hälsostudion i Lidköping! Har gått hela veckan och känt mej nästan omänskligt stark! Sett fram emot den här dagen med blandad förtjusning! I mitt huvud har en siffra funnits länge, mitt mål, min dröm att en gång klara 300 % av min kroppsvikt i marklyft! Vaknar denna morgon och min kropp känns kass! Höftböjarna drar och krånglar vilket får ryggen att kännas svag och osäker! Men detta är dagen, det måste va det! Tar 2 ipren och börjar mjuka och stretcha, tar en promenad! Kroppen börjar kännas något bättre och en något försenad resa till Lidköping påbörjas! Höftböjarna börjar dra ihop sig igen, bara att försöka tänka positivt, är verkligen så laddad! Börjar värma, känns så där, negativa tankar går genom mitt huvud men lyckas slå bort dom även fast inga lyft känns direkt bra så är dom flesta vikterna lätta!
70, 120, 170, 220, 250, 270 nästa vikt som lastas på stången är 300 kg. Nu dras markdräkten upp, fullt adrenalin på slag och min hjärna talar till mej, du har bara ett lyft i dej idag på med 310 kg, du vet att du vill ha det..Go get it!! Jag drar, vikten kommer sakta men kom upp gjorde den, inget snyggt lyft men vad kan jag räkna med när höftböjarna strular! Mer än nöjd, en bra dag finns det mer! Men idag drog jag min drömgräns, 300% av egen kroppsvikt i marklyft! 310 kg på en kroppsvikt av 103 kg….Underbart!
Lör den 8/5 ca 15:00 på Hälsostudion i Lidköping 300%[/b]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.