Dips med 15kg (33lbs)

Home Forums Styrkehörnan Dips med 15kg (33lbs)

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 31 through 38 (of 38 total)
  • Author
    Rookie wrote:
    Börja du :)

Hehe bältet kommer dra av mig på mitten =P
    Men jag ska försöka och se o det ens går..
    85kg är en del..

Ps dina dips e sjuuka =)

Undertaker wrote:
    Tror jag haft som mest 60kg vid en vikt av 66kg, och gjort 5-6 reps med det…
    Ska definitivt prövas!! :D

Coolt. grymt jobbat.

Edit:
    Slänger in en film från förra bröstpasset.
    Dips på slutet. Är det djupet accepterat vid kroppsviktsförsök eller? På filmen är det 50kg extra.
    [youtube=d27sKSJRoAM]

Undertaker wrote:
    Tror jag haft som mest 60kg vid en vikt av 66kg, och gjort 5-6 reps med det…
    Ska definitivt prövas!! :D

Det är starkt! Dock är det ju skillnad på dips och dips (är ju tex ganska stor skillnad i djupet på dedips du filmade och de dips som Rookie gjorde). Men trots det kräver det en del styrka bara att kontrollerat kunna böjja på armarna med sin egen kroppsvikt hängades runt midjan :)

Petter__Jonsson wrote:
    Det är starkt! Dock är det ju skillnad på dips och dips (är ju tex ganska stor skillnad i djupet på dedips du filmade och de dips som Rookie gjorde). Men trots det kräver det en del styrka bara att kontrollerat kunna böjja på armarna med sin egen kroppsvikt hängades runt midjan :)

Sen om du kollar en gång till så tar vi båda dips i en ställning som blir bredare ju längre bak(till höger på bilden).

Och det är ganska stor skillnad var vi håller i!
    Skulle gissa att Rookie har minst 10cm bredare mellan händerna!
    Så det tar mer på bröstet! (och blir lite lättare)
    Åtm. är det lättare att gå djupt!
    Men oberoende är 44-46 reps väldigt starkt!

Bra videos, de motiverar en till att fortsätta kämpa med dipsen trots att det går trögt=)

Ingen som har provat md kroppvikten än ?

På onsdag eller torsdag har jag triceps, så då ska det prövas!
    Tog senast triceps efter brösten, så då orkar man inte ens försöka med tunga dips! :D

Undertaker wrote:
    På onsdag eller torsdag har jag triceps, så då ska det prövas!
    Tog senast triceps efter brösten, så då orkar man inte ens försöka med tunga dips! :D

Hehe nej. Jag körde ett bröstpass i tidigt i veckan men då hade jag kört triceps dagen innan och var helt paj =)

Ska testa idag tänkte jag. aldrig ens vart uppe i närheten av de vikterna så tanken är väl egentligen att se hur tungt jag kan komma idag.

vägde knappt 85 i morse så jag hänger på det.

Startar en ny tråd istället.

Viewing 8 posts - 31 through 38 (of 38 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.