Donnie Thompson sätter 1350 (3000lbs)!

Home Forums Styrkehörnan Donnie Thompson sätter 1350 (3000lbs)!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 30 total)
  • Author

Ett kort klipp från hans Böj. Verkar varit kontroversiellt, själv är jag alldeles för dålig på regler och dylikt för att avgöra.

[http://www.rxmuscle.com/strongman/strongman-articles/3997-donnie-thompson-totals-3000.html]

Jag kan inte heller särskilt mycket om regler men.. snackar vi alltså 1. 350 kg?!
    Har någon ens varit i närheten av det?

Rasmus Kjellberg wrote:
    Jag kan inte heller särskilt mycket om regler men.. snackar vi alltså 1. 350 kg?!

Vi snackar alltså om pounds ca 619 kg.

Det där är väl ändå inte djupt nog för ett godkänt böj? Han kommer ju inte ens ner i 90 grader.

Siffrorna blir 574 kg i knäböj, 430 kg i bänk 356 kg i mark, dvs 3000 pounds totalt eller ca 1360 kg. Dock mycket svårt att jämföra med IPF då man här har fler lager i dräkter/tröjor, inga tester samt har andra krav på utförandet. T ex är djupet i knäböj notoriskt högt i de alternativa amerikanska förbunden. Även Monoliften (ställningen) hjälper till i böj, då den gör att man inte behöver stiga ut med vikten och kan ställa sig väldigt brett.

Här är ett klipp där han på träning böjer 590 kg. Det ser aningen djupare ut också.

[http://www.youtube.com/watch?v=PdQ2X4SudvA]

Rasmus Kjellberg wrote:

Det gäller alltså 3000 Lbs totalt i böj, mark och bänkpress.
    böj: 569,25 kg mark:353,25 kg bänkpress: 427,5 kg.

Hyfsat bra serie trots att det är andra regler :) Mark är inte hans starka sida jämfört med böj och bänk.

Snugglez wrote:
    Hyfsat bra serie trots att det är andra regler :) Mark är inte hans starka sida jämfört med böj och bänk.

Det har mycket med hans mage att göra, tror jag. Ju större den är desto sämre vinklar får man.

ccm wrote:
    Det har mycket med hans mage att göra, tror jag. Ju större den är desto sämre vinklar får man.

AHA! då han man lärt sig något nytt! satt också och funderade på hur han kunde vara så ”svag” i marken relativt de andra. Hamnar stången för långt från benen med en större mage eller?

men jag säger då de!!!! det är tunga lyft…..oavsett om man snackar om att de har massa lyftgrejer till sin hjälp!!! Det är ju i en helt annan liga,så att säga….
    å oavsett det ,så blir jag imponerad av engagemanget karln visar!!!

sen har vi en helt annan liga i europa!!! andra regler,andra förutsättningar,osv……
    han skulle kanske kommit långt i europa också,dock med andra vikter!!!!! även utan dunderhonungen.

Snugglez wrote:

Beror också mycket på att utrustningen hjälper till bättre i böj och bänk än i mark.

Arne Persson wrote:
    Vi snackar alltså om pounds ca 619 kg.
    soccom83 wrote:
    Det gäller alltså 3000 Lbs totalt i böj, mark och bänkpress.
    böj: 569,25 kg mark:353,25 kg bänkpress: 427,5 kg.

Tack ska ni ha.
    Det var mer än vad okunniga jag visste.

ccm wrote:
    Här är ett klipp där han på träning böjer 590 kg. Det ser aningen djupare ut också.

[http://www.youtube.com/watch?v=PdQ2X4SudvA]

Älskar att han inte gör ett enda ljud ifrån sig, då man ser andra som skriker för kung och fosterland

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 30 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.