Dopningsskandal…

Home Forums Styrkehörnan Dopningsskandal…

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • Author

Se till att VAKNA lite istället ! Jag är mer förvånad över att ni trodde att han var ren. Tror ni på tomten med eller ?

Eddie The Monster wrote:
    Se till att VAKNA lite istället ! Jag är mer förvånad över att ni trodde att han var ren. Tror ni på tomten med eller ?

Schhh! Inte så högt! :ph34r:

Det är så oerhört trist med doping…

Nolltolerans är den enda vägen att gå.

ungefär som när man bekämpar brott… hårdare straff och mer kontroller

Problemet är att många är totalt övertygade att doping krävs för att nå den absoluta toppen. Då syftar jag självklart framförallt på kraftsporter och kanske framförallt byggning på tungviktsnivå.

En del är då beredda priset (dvs att gambla med sin hälsa & framtid) medan andra helt enkelt slutar, ger upp, lägger av.

Vet själv en jäkligt duktig lokal byggare som helt enkelt lade av när han insåg vad som krävdes…

Sist men inte minst finns det självklart en kategori kvar av rena som försöker bevisa att det går att vara ren och ändå nå toppen! (Vilket ju det gör!)

Trist är det varje fall.

Kraftsporter får liksom en ”freaks” stämpel av allmänheten med viss rätta.

Ja, hoppsan. Det råkade förekomma igen! Gud så konstigt, han som är svensk och allt? Kan inte alla bara sluta bli så förvånade och istället inse att det hör till undantagen att prestationssport-utövare på elitnivå är rena nu för tiden?

Det värsta av allt är nog den ständigt återkommande dubbelmoralen ”i branschen” som ändå lyckas överleva år ut och år in. Han som har förklaringen på hur detta är möjligt borde fan få nobelpris :up:

haha så rätt dedsi :p

[http://www.na.se/artikel.asp?intId=996641]

en artikel ang Ljunberg

Men han har ju inte tagit det med flit..nån försöker sätta dit han.. nån har smugglat i han testo så hans värde blev 17x högre än gränsvärdet…

:| :up:

Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.