- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Styrkehörnan › dräckt och magnesium?
hejsan, när jag kör marklyft så snvänder jag aldrig markdräckt eller magnesium. så jag undrar hur mycket mer man brukar kunna lyfta med båda tillägen?
magnesium minst 20 kg.
Magnesium brukar jag inte alltid använda, och det tror jag inte ger så mycket om du inte har brutal handsvett då. Det fyller säkert sin funktion bättre på riktigt tunga vikter.
Dräkt i marklyft brukar inte ge så mycket, 0-30kg kanske ?
Beror helt på. Om du har problem med greppet i marklyft utan magnesium så kan det göra hur stor skillnad som helst. Har du inte problem med greppet så ger magnesium inget extra på stången.
Dräkt är även det olika hur mycket det gör. Som jag uppfattat det så får ofta de som drar sumo mer hjälp av dräkten. Själv drar jag smalt och kanske får 5 kg extra med dräkt.
Beror helt på. Om du har problem med greppet i marklyft utan magnesium så kan det göra hur stor skillnad som helst. Har du inte problem med greppet så ger magnesium inget extra på stången.
Dräkt är även det olika hur mycket det gör. Som jag uppfattat det så får ofta de som drar sumo mer hjälp av dräkten. Själv drar jag smalt och kanske får 5 kg extra med dräkt.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY