elefanthud vid nacken, bara jag?

Home Forums Styrkehörnan elefanthud vid nacken, bara jag?

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Jag har knäböj i några år nu och min styrketräning är skolad från maerikansk fotboll, där är det tabu eller iaf ”mesigt” att köra med kudde på stången, därför har jag aldrig gjort det. efter ett par år har jag nu börjat få något som liknar elefanthud där stången ligger. är det fler som känner igen sig eller? vad kan man göra åt det? jag kör ganska tungt men inga mostervikter, ligger mellan 160-190 kg när jag tränar så jag vet inte hur mycket tyngden gör en faktor. om någon vet, så hjälp mig gärna, vill helst inte ha det.

Händer ganska ofta för mig med när jag kör böj. Oftast uppstår detta om stången inte ligger stilla utan skaver upp och ner under böjrörelsen. Kan bero på materialet i t-shirten eller om du inte har magnesium på t-shirten när du tränar. Eller så kan det bero på en mjuk stång, brukar vara svårare att hålla dessa på plats en tex en eleiko stång.

Sådär har jag med… + likadant runt handleder (pga dragremmar) och vid valkarna i händerna… Skitsamma…det ska ju synas att man lever! :)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.