En annan stark finne

Home Forums Styrkehörnan En annan stark finne

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author

Gammal idol från tidigt 90-tal
    Riku Kiri:up:
    Först en lätt etta på 280kg med lite rövlyft
    sen en 14reppare på 200kg
    Raw

[youtube=3fxOl4yJWOw]

Här 302,5kg

[youtube=ixJY1AHAlx8]

Jäkligt stark kille:emo-thumb

Fy fan, stark i bänk:D

Raw lyft på dom vikterna är väldigt imponerande:up:

Trodde ni snackade om mig, blev besviken nu!

MATTI wrote:
    Trodde ni snackade om mig, blev besviken nu!

Du är ju den förste starke finnen… Det här är en annan stark finne. :up:

Riku Kiri var oerhört stark, inte bara i bänkpress. Han klarade sig sämre i strongman-tävlingar än hans styrka skulle ha förutsatt, men gjorde man tävlingsredskapen tyngre så ökade hans chanser en hel del.

I styrkelyft gjorde Kiri 1030 kg (och hade säkert gjort mer med dagens utrustning, läs bänktröja). Detta var länge finskt rekord. Kiri är dock numera livstidsavstängd från (IPF)styrkelyft efter att ha kissat positivt två gånger.

stahlberg wrote:
    Riku Kiri var oerhört stark, inte bara i bänkpress. Han klarade sig sämre i strongman-tävlingar än hans styrka skulle ha förutsatt, men gjorde man tävlingsredskapen tyngre så ökade hans chanser en hel del.

I styrkelyft gjorde Kiri 1030 kg (och hade säkert gjort mer med dagens utrustning, läs bänktröja). Detta var länge finskt rekord. Kiri är dock numera livstidsavstängd från (IPF)styrkelyft efter att ha kissat positivt två gånger.

Jag tyckte han klarade sig utmärkt i strongman-tävlingar, Han vann bla europas starkaste man , världens starkaste lag 1997 med Ahola , Var nära att vinna wsm, Krigade med Flemming Rassmusen om titeln i Manfred Hoberls Full Strengt Challenge , Vann åtskilliga grand prix. Har för mig han hade världsrekord i powerstairs också.

[http://www.youtube.com/watch?v=a8eEGEqPFXU#] Stark Finne nummer 3:emo-thumb . Vet tyvärr inte hur man länkar hela rutan:o

stahlberg wrote:

Varför är jag inte förvånad?

En annan stark ryss, denis cyplenkov, 140 kg jätte —-> [http://www.youtube.com/watch?v=QvS6jksToPM]

Grova armar och jättenävar :)

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.