Erfarna personer .. vilken dräkt?

Home Forums Styrkehörnan Erfarna personer .. vilken dräkt?

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

Tjenare!

Håller på att välja ut en dräkt, men det är ju inte direkt helt enkelt att välja oavsett hur många andra inlägg man läser:frust: så jag vänder mig till er mer erfarna på det här forum i ett försök att få ett bra svar:emo-thumb

Är ute efter en dräkt som kan användas i både Marklyft och Knäböj och undrar vilken dräkt som ni kan rekomendera?
    Är 1,66-1,67m lång och väger exakt 100kg nu men ska gå upp lite och väga över till 110kg klassen, Marklyfter 285kg(står smalt) och knäböjer
    220kg(står ungefär axelbrett) utan någon utrustning.

Dräkten bär vara utformad för att ge extra kraft i starten utav marklyftet samtidigt som den ska ge maximalt i botten på knäböjen.:emo-thumb

Skickade i väg ett mail till powersite.se och fick det här svaret:
    Hej
    Jag skulle nog satsa på INZER nya TRX squat suit. Jag vet att den funkar mycket bra i smal marklyft trots att den är tänkt för knäböj. En lyftare köpte den för knäböj men valde under en tävling att fortsätta med dräkten i mark oxå trots att han aldrig provat. Det blev personligt rekord. Han stod smalt i både böj och mark. Du ska nog ha stlk 36.

Annars är det TITAN superCenturion som är den som ger max bottentryck. Där skulle jag satsa på stlk 44, modell RS
    Den skulle nog passa aningen sämre för smalt marklyft kämfört TRX.

Inte alltid säkert man lyfter bäst i det hårdaste materialet osv …

Tycker ni det låter bra eller rekomenderar ni någon annan? vill gärna ha fleras åsikter om det så jag vet att jag med störst sannolikhet väljer rätt:)

//MVH. Strong

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.