- This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Styrkehörnan › Funderar på att satsa på StrongMan… Hur vet man om man duger?
Kanske vore lämpligt att kontakta närmsta strongmanklubb och kanske testa?
Ser att du bor i Götet. Klart du skall köra strongman. Vi är inte så många i stan som håller på (typ två stycken) men fler är ju alltid roligare. Jag har en del utrustning utspritt lite varstans i stan, och det jag inte har är det alltid någon annan i närheten som har. Brukar bli lite bilresor till Herrljunga någon gång i månaden för att köra grenar där.
Du undrar hur du vet att din styrka duger. Det vet du inte förrän du provat. För att tillhöra toppen behöver du givetvis vara bra stark, men ingen kommer dit utan träning så istället för att tveka så är det bara att prova.
Nu till helgen kommer det troligtvis bli träning i Herrljunga för min del då jag har lite att slipa på innan jag tävlar den 5e december. Du kan ju hänga på då om du vill.
Hör av dig. Antingen här eller på min gästbok på [www.peterrundberg.com].
184 är en alldeles lagom längd. Det kan ju givetvis vara en nackdel att vara för kort, men 184 är inga problem. Det är ingen nödvändighet att vara jättelång och kan ibland vara en nackdel.
Lånar tråden lite. Finns det någonstans man kan köpa strongman prylar??
Nja, en del går att köpa från folk som tillverkar själva, men för det mesta så blir det att ta fram svetsen och skärbrännaren eller eventuellt springa till en metallverkstad och be dem bygga nått åt dig.
Minns att Maque länkade till någon sida där man kunde beställa appolons axlar etc. Fotball bar är ju ett bra all around redskap som många gym eller hema gym borde ha.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY