Genomsnitten ?

Home Forums Styrkehörnan Genomsnitten ?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author

e det nån som vet genomsnitten i bänkpress, knäböj och marklyft?

när man maxar…

tacksam för svar :worship:

Kolla resultat och ranking på Svenska Styrkelyftförbundets hemsida: [http://www.styrkelyft.se/]

Om man kollar där kör de flesta me utrustning. vilket gör stor skillnad =P

gabriel wrote:
    e det nån som vet genomsnitten i bänkpress, knäböj och amrklyft?

när man maxar…

tacksam för svar :worship:

beror ju på vad man väger.
    och vilka du menar med ”genomsnittet”
    menar du vanliga motionärer eller tävlande?

de i rankingen på styrkelyft.se är ju de som tävlar i SL. och antagligen något starkare än genomsnittet.
    finns inte så mycket resultat i rankingen än, bara varit en tävling(flugeby.) nästa tävling är på lördag så då borde de flesta i SL-sverige ramla in på rankingen.

asså jag menar mer genomsnittet på en vanlig person som itne ens tränar lr ah över hela befolkningen… om det ens finns nån sån mätning :S

maxade idag hade totalt 310 kg :P

Bänkpress 80 kg
    Knäböj 110 kg
    Marklyft 120 kg

fast jag har bara tränat några veckor ;)

gabriel wrote:
    asså jag menar mer genomsnittet på en vanlig person som itne ens tränar lr ah över hela befolkningen… om det ens finns nån sån mätning :S

runt 60kg i bänk tror jag det ska vara iaf. Angående böj och mark vet jag ej.

tror det e mindre men vet inte har hört för länge sen genomsnittet va 48 kg.. men jag vet inte därför jag fråga här :D :| :worship:

gabriel wrote:
    tror det e mindre men vet inte har hört för länge sen genomsnittet va 48 kg.. men jag vet inte därför jag fråga här :D :| :worship:

Det närmaste en statistiskt säkerställd mätning borde vara vad som sker vid mönstringen. Nedan data för ”Muskelstyrka – Män – Hela riket 2004” som går att hämta från [http://www.pliktverket.se/ Pliktverkets hemsida].

Resultaten redovisas utifrån de uppgifter som registrerats vid mönstringen. Muskelstyrka mäts i Newton. Det värde som redovisas är en sammanvägning av framförallt ben, rygg och skuldergördelns muskulära prestanda.

Motsvarande för de kvinnor som mönstrade samma år.

okej tackar :)

Kommer ihåg när jag var o mönstrade i östersund, det var nåt slags kombinerat marklyft med drag till hakan.
    Tog i för kung och fosterland och det tyckte dom var bra :)
    Det var en skala 1-9 och givetvis drog jag en nia… :P

Magnus Branzén wrote:
    Det närmaste en statistiskt säkerställd mätning borde vara vad som sker vid mönstringen. Nedan data för ”Muskelstyrka – Män – Hela riket 2004” som går att hämta från [http://www.pliktverket.se/ Pliktverkets hemsida].

Resultaten redovisas utifrån de uppgifter som registrerats vid mönstringen. Muskelstyrka mäts i Newton. Det värde som redovisas är en sammanvägning av framförallt ben, rygg och skuldergördelns muskulära prestanda.

Hm, så pass lågt. Nyss fyllda 17 och fick testa göra testet. Fick 1116 newton. Det var ju inte särskilt många som ens låg på en 9a..

Min brorsa fick en 4a :D

Frågan är om man kan lita på Pliktverkets undersökningar. Jag vågar lova att många knappt tar i, i tron på att ”Ju starkare jag är, ju större chans är det att jag måste gå lumpen”

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.