Grepp i marklyft?

Home Forums Styrkehörnan Grepp i marklyft?

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • Author
    f.reinfeldt wrote:
    jag har alltid lärt mig att pronerat + supinerat = basbollgrepp i marklyft. Är det fel eller?

fel & fel jag kör samma, asså ”vanligt” grepp omixat då.. inget är fel bara tyngre isåfall och det är aldrig fel! :(

THE BALLOON BOY wrote:
    men polarn sa jag hade starkt grepp, han gav mig en sådan gripper eller vad de heter! sedan underarmar vet jag inte, jag menar hur mäter man styrke i bara underarmar? men förmodligen är dom väl starka då greppet är starkt vilket resulterat till stora u-armar!! :(

Greppet har med underarmsstyrkan att göra.

THE BALLOON BOY wrote:
    men det handlar väl inte om underarmarna alls eller? mer om själva greppet eller har jag fel? :(

Du har inga muskler i fingrarna, kraften som alstras i dina händer när du greppar någonting kommer från din underarmsmuskulatur.

f.reinfeldt wrote:
    jag har alltid lärt mig att pronerat + supinerat = basbollgrepp i marklyft. Är det fel eller?

välkommen till Body forum Mr Reinfeldt, en ära att ha dig här :D

nog_nog wrote:
    välkommen till Body forum Mr Reinfeldt, en ära att ha dig här :D

äran är helt och hållet på min sida. Ser jag förresten söt ut på min avatar? 😮 Försökte ta en bild med glimten i ögat, men det är svårt när skallen överglänser.

Ballon boy – Med tanke på hur dina underarmar ser ut borde det vara en lätt match för dig att orka hålla i 200 kg.

f.reinfeldt wrote:
    äran är helt och hållet på min sida. Ser jag förresten söt ut på min avatar? 😮 Försökte ta en bild med glimten i ögat, men det är svårt när skallen överglänser.

du ser stilig ut! kan du inte ta en bild när du visar rådjursögonen

Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.