Greppträning – tips sökes

Home Forums Styrkehörnan Greppträning – tips sökes

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Hade tänkt lägga en dag per vecka på greppträning, för skoj mestadels.

Undrar om nån har ett färdigt upplägg/tips/råd.

Utöver detta tränar jag fyra dagar i veckan, fria vikter uteslutet.

// mvh

Jag brukar hänga i ett chinsräcke med viktbälte med såpass mycket vikt så jag precis klarar 30sek, sen är ju farmers hold bra med om man har tillgång till Farmers walk väskor. Annars kan man bara stå och hålla ett par tunga hantlar eller en skivstång.. Och grippers!

Kör hårt! :emo-thumb

strongman_jocke wrote:
    Jag brukar hänga i ett chinsräcke med viktbälte med såpass mycket vikt så jag precis klarar 30sek, sen är ju farmers hold bra med om man har tillgång till Farmers walk väskor. Annars kan man bara stå och hålla ett par tunga hantlar eller en skivstång.. Och grippers!

Kör hårt! :emo-thumb

Sedan du började med detta, hur mycket mer vikt klarar du att hänga i viktbältet utan att du tappar greppet under 30 sekunder? :)

Softer wrote:
    Sedan du började med detta, hur mycket mer vikt klarar du att hänga i viktbältet utan att du tappar greppet under 30 sekunder? :)

När jag började med denna övning kunde jag hänga med 20kg i viktbältet nu ligger jag på Ca 40-50kg och en kroppsvikt på 111kg :D

Jag brukar köra Bar holds. Lasta på vikter på en skivstång och hålla i så länge du kan.

Barhold kör jag med, samt grippers! Brukar även hålla lite tjockare 20kilos plattor i händerna så att det blir ett pinchgrepp. Även där är det bara att stå och hålla så länge det går! :)

Tack för svaren! Har begränsat med utrustning.

Så ett enklare upplägg kan se ut såhär… Nu gissar jag! ;)

Barhold 3 set skivstång

Pinch viktskiva 3 set

Gripper 3 omgångar (extra strong, till utmattning)

Ska man behålla greppet en viss tid eller är det alltid till fail som gäller?

// mvh

Kör till fail! ;)

[http://www.fatgripz.com Dom här lär ju hjälpa dig på vägen]

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.