Home › Forums › Styrkehörnan › Grym Snubbe
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 augusti, 2006 at 21:03 #90972Anonym anvandareMember17 augusti, 2006 at 21:03 #981508Anonym anvandareMember
Jag var i Göteborg i helgen som va, å kikade på EM-kalaset.
På Heden som ligger mitt i centrum hölls de lite jippo-betonade evenemang.
Bland annat så kunnde man prova lite strongman prylar,
(lyfta sten,farmers walk osv.)
På lördagen så hölls en tävling för folk som kvalificerat sej under veckan.
Domare var Magnus Samuelsson och Peter Rudling.
Det var fem snubbar som ställde upp, och man kan ju säga de inte va helt
vanliga ”svenssons” som va med, utan dom va rätt så grova och vältränade allihopa.
Alla utom en gubbe, han hade aldrig satt sin fot på ett gym.
Jag tippade hans ålder till cirka 50, han såg helt otränad ut, ca 190-195 lång,
ganska överviktig, rejäl mage och lite hängtuttar, till de ett par ganska smala ben.
I mina ögon såg han ut som typ-bilden av en långtradar-chaffis,till hans fördel låg
kanske att han jobbat i hamnen tidigare.
Första grenen va farmers-walk, och de va dom stora väskorna som skulle bäras, 130 kilo styck, alltså 260 totalt(utan dragremar;) )
När de va hans tur tänkte jag att.. det finns inte en chans, gubben kommer
att gå av,och i och med att han va så lång, så fick han ju böja sej ganska mycke
mer en dom andra.
Döm om min förvåning när han sliter upp dom å knallar iväg, och desutom
kommer tvåa i denna gren.
Vi va rätt många tror jag som blev imponerade.
Man kan ju inte låta bli å tänka hur på stark han hade kunnat bli om han hade tränat……………..?
Och varför fick inte jag den grund-styrkan
En grym snubbe var de iallafall:worship:17 augusti, 2006 at 23:01 #981509Anonym anvandareMemberHan kanske inte fick den grundstyrkan.
Står man och gräver diken i 50 år får man ganska bra nypor.
All styrka behöver inte utvecklas genom skivstång och hantlar.:emo-thumbHur gick det för han i dom andra grenarna?
18 augusti, 2006 at 00:08 #981510Anonym anvandareMemberhur vet du att han inte tränar?
18 augusti, 2006 at 00:21 #981511Anonym anvandareMembermest pågrund av beskrivningen, 50+ smala ben, småfet och hängtuttar. trådskaparen kanske har något namn på den tävlande, kanske man kan söka fram lite med hjälp av the all mighty Google. :wazzup:
18 augusti, 2006 at 08:16 #981512Anonym anvandareMemberregus wrote:mest pågrund av beskrivningen, 50+ smala ben, småfet och hängtuttar. trådskaparen kanske har något namn på den tävlande, kanske man kan söka fram lite med hjälp av the all mighty Google. :wazzup:Jag tycker det flesta strongmen är småfeta (eller väldigt feta) med småben och hängtuttar, dom brukar inte vara så långa dock så där ska han och creds och för hans ålder, men det är ju självklart att han tränar :up:
19 augusti, 2006 at 11:20 #981513Anonym anvandareMemberregus wrote:Han kanske inte fick den grundstyrkan.
Står man och gräver diken i 50 år får man ganska bra nypor.
All styrka behöver inte utvecklas genom skivstång och hantlar.:emo-thumbHur gick det för han i dom andra grenarna?
Håller med dej om att man kan få rätt starka nypor av arbets-livet,:emo-thumb
men de e ändå ett något kortare marklyft som ska göras med 260,
å sen krävs de en viss stabilitet för att kunna gå med dom,
ingen övning man brukar åka på i arbets livet, på dom flesta ställen
finns de truckar för att lyfta såna vikter, å även om man nu skulle åka på
några såna lyft om året, kan man ju inte räkna de som träning.
Att han har lagt på sej en viss styrka under sina år som arbetare e de väll inget snack om, men dom flesta som jobbar med kroppen kommer ändå inte i närheten av sån rå-styrka.
Hade tyvärr inte tid å se färdigt tävlingen, såg bara att han nolla i stock-lyftet19 augusti, 2006 at 11:24 #981514Anonym anvandareMemberrinse wrote:hur vet du att han inte tränar?Han sa de, och av hans kroppsbyggnad
19 augusti, 2006 at 11:26 #981515Anonym anvandareMemberregus wrote:mest pågrund av beskrivningen, 50+ smala ben, småfet och hängtuttar. trådskaparen kanske har något namn på den tävlande, kanske man kan söka fram lite med hjälp av the all mighty Google. :wazzup:Har tyvärr glömmt hans namn,kommer bara ihåg att han jobbat i hamnen
men jobbade för röda korset nu -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.