Home › Forums › Styrkehörnan › Hammercurls – Bäst för volym?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 juni, 2006 at 14:25 #1000603Anonym anvandareMember
så man skulle bara kunna köra EZ Stång under hela biceps passen och få samma resultat?
16 juni, 2006 at 15:00 #1000604Anonym anvandareMemberAsal wrote:så man skulle bara kunna köra EZ Stång under hela biceps passen och få samma resultat?Ja, dock skulle jag inte rekommendera EZ stång, utan kör med rak skivstång, detta för att supinera handen så mycket som möjligt vilket gör att biceps kopplas in maximalt..
16 juni, 2006 at 15:04 #1000605Anonym anvandareMemberAsal wrote:så man skulle bara kunna köra EZ Stång under hela biceps passen och få samma resultat?om du vinklar greppet som du gör med en ez-stång så kopplar du in brachioradialis mer än om du hade haft handflatan uppåt, dvs underarmen kopplas in mer. Men det är inget större fel i det egentligen, och skillnaden är inte särskilt stor. Men däremot om du kör vinklat hela tiden så kommer du bli stel i din underarm och det kommer att hindra dig att köra med handflatan uppåt med t.ex. skivstångscurls som är en mer effektiv övning för just biceps.
16 juni, 2006 at 15:10 #1000606Anonym anvandareMemberAsal wrote:så man skulle bara kunna köra EZ Stång under hela biceps passen och få samma resultat?Ja, visst.. men det är ju aldrig bra att köra för många set. Man varierar övningarna för att träffa muskeln ur andra vinklar, så att muskeln inte ska kunna vänja sig vid en rörelse – t.ex. EZ-stången. Varierar man aldrig övningarna finns det risk att man slutar växa, iallafall maximalt. Det är precis samma sak med olika viktbelastning, man måste variera sig.
16 juni, 2006 at 15:23 #1000607Anonym anvandareMemberOK. då fattar jag.
jag har satt ihop en ganska bra biceps pass men den kan jag posta lite senare. ska iväg o kolla på matcherna nu.
hare bra gubbar16 juni, 2006 at 17:34 #1000608Anonym anvandareMemberAsal wrote:OK. då fattar jag.
jag har satt ihop en ganska bra biceps pass men den kan jag posta lite senare. ska iväg o kolla på matcherna nu.
hare bra gubbarPersonligen tränar jag sällan armar, dom rör på sig bra ändå
16 juni, 2006 at 21:19 #1000609Anonym anvandareMemberhaha, fast armarna är mest ögongodis för brudarna=)
här har jag passet.
Bicep
Stående Bicepscurl med rak stång 4 x 8-10
Stående alterneraden hantelcurl 4 x 8-10
Liggande drag i cable mot panna 4 x 8-10
Bicepscurl i cablecross 4 x 8-10Tricep
Pushdown 4 x 8-10
Enarms hantel bakom huvud 4 x 8-10
Liggande curl med rak stång 4 x 8-10
enarms cableextension 4 x 8-10några synpunkter?
16 juni, 2006 at 21:36 #1000610Anonym anvandareMemberjag kör 3-4 olika. rakstångscurl, curlstång, växlande hammercurl och vanliga växlande hantelcurl. hantelövningarna görs sittande så man riktigt koncentrerar biceps och inte svingar eller belastar ryggen så mkt
16 juni, 2006 at 21:41 #1000611Anonym anvandareMemberdet var bra råd Axzel. ska tänka på det nästa gång
17 juni, 2006 at 11:05 #1000612Anonym anvandareMemberNär man håller vanligt grepp som i rakstång och så, så toppar du biceps mer..
sen när du kör hantlar kan du ju vinkla den just när du är upp vid biceps ett hack för att få extra känn i biceps.HAMMERCURLS BYGGER MER BREDD PÅ BICEPS…
sÅ VARIERA ÄR DET BÄSTA…
17 juni, 2006 at 11:30 #1000613Anonym anvandareMemberMicke Dee wrote:När man håller vanligt grepp som i rakstång och så, så toppar du biceps mer..
sen när du kör hantlar kan du ju vinkla den just när du är upp vid biceps ett hack för att få extra känn i biceps.HAMMERCURLS BYGGER MER BREDD PÅ BICEPS…
sÅ VARIERA ÄR DET BÄSTA…
möjligtvis mer bredd på armen …men inte på biceps
17 juni, 2006 at 12:08 #1000614Anonym anvandareMemberDon_Juan wrote:Jaså, om armen blir bredare, men inte biceps, vilken muskel är det då? Triceps?ringmuskeln
17 juni, 2006 at 12:14 #1000615Anonym anvandareMemberDon_Juan wrote:Bra, du kom på dig själv där, med att du sa emot dig själv. Ha en bra dag :emo-thumbDu förtjärnar fan inget bättre svar.
men till er andra.
Brachialis[http://www.ast-ss.se/styrke_traning/ovnings_guide/hammer_curls.asp]
[http://www.exrx.net/Muscles/Brachialis.html]
[http://www.rad.washington.edu/atlas/brachialis.html]
[http://en.wikipedia.org/wiki/Brachialis]17 juni, 2006 at 12:18 #1000616Anonym anvandareMemberDon_Juan wrote:Bredare arm av hammer curls men det är alltså INTE biceps som blir bredare..? Hmm.Bra, du kom på dig själv där, med att du sa emot dig själv. Ha en bra dag :emo-thumb
Börje mosbrecka lugna ner dig ett par kg …om du kör hammercurls istället för vanliga raka skivstångscurls så blir INTE biceps(brachii) bredare utan det är faktumet att du aktiverar Brachialis vid hammercurls som gör armen bredare..
Självklart kommer biceps växa av både raka skivstångscurls och hammercurls men du kommer ju få bredare armar om du tränar upp Brachialis med hammercurls …och det var väl det trådskaparen var ute efter.17 juni, 2006 at 12:22 #1000617Anonym anvandareMemberhehe
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.